شناسهٔ خبر: 68215073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

بلندنظری ضرورت رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی است

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: رفع بسیاری از مسائل و مشکلات میان فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با دستگاه‌های دولتی مستلزم بلندنظری است و همراهی دستگاه‌های نظارتی لازمه حصول نتیجه در این مسیر است.

صاحب‌خبر -

حسین پیرموذن ۲۶ مرداد اظهار کرد: بسیاری از مسائل میان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و دستگاه‌های دولتی با بلندنظری قابل رفع است و از آنجایی که فعالان اقتصادی با تمام توان در راستای توسعه اقتصادی کشور تلاش می کنند تسهیل و اصلاح قوانین می‌تواند این فرایند را تسریع کند.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ سازو کارهای مناسب در صدور کارت‌های بازرگانی گفت: بررسی اهلیت افراد از مهمترین ضرورت‌های اخذ کارت بازرگانی است که مسیر تخلفات متعدد را مسدود کرده و از افزایش پرونده‌ها و شکایات در این خصوص می‌کاهد.

نائب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور، ثبت سفارش واردات ماشین آلات برای خط تولید را لازمه حیات واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: گاه اعمال سلیقه در ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارزهایی که سهمیه بندی شده، صدمات جبران ناپذیری به سرمایه‌گذاران و عرصه تولید وارد می‌کند و ورود دستگاه‌های نظارتی به این مبحث به یکی از مطالبات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تبدیل شده است.

پیرموذن با تقدیر از اقدامات حمایتی و همراهی استاندار اردبیل، رئیس و معاون رئیس کل دادگستری استان در پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی و واحدهای تولید گفت: خوشبختانه در استان اردبیل با همراهی همه جانبه شرایطی فراهم شده که مسائل استانی به راحتی قابل حل و فصل است، اما تاثیر مسائل کلان بر توسعه و رونق تولید غیر قابل انکار است و مسائلی از جمله قوانین تامین اجتماعی نیازمند بازنگری است.

وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، با بررسی و مرتفع کردن قوانینی که فعالیت سرمایه‌گذاران و حیات تولید را تهدید می‌کند مسیر توسعه و رونق اقتصادی کشور را هموار کنند.

انتهای پیام

نظر شما