شناسهٔ خبر: 52575293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خلاقیت و نوآوری در ایده های کارآفرینی باید در راس امور قرار بگیرد

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان قزوین با دارا بودن 3600 واحد تولیدی و صنعتی جزو استان های کلیدی در عرصه صنعت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عین الله کشاورز ترک مدیرکل جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: استان قزوین با دارا بودن قریب به 3600 واحد تولیدی و صنعتی جز  استان های کلیدی در عرصه صنعت است.

وی افزود:  به طبع همین تعداد واحد کثیری که دارد جامعه کارگری قابل اعتنایی دارد بالغ بر 171 هزار نفر دارد لذا رسالت و مقبولیت وزارت متبوع در قبال جامعه هدف کارگران و کارفرمایان بسیار سنگین و حساس است.

کشاورز ترک خاطر نشان کرد: ما باید تلاش کنیم با برنامه ریزی مدون و هدفمند و هماهنگی و همکاری همه عزیزان در اداره کل متبوع و اعضای شورای هماهنگی و دستگاه های اجرایی در حوزه نظارت مردم بتوانیم خدمات کیفی و کمی را به شهروندان ارائه دهیم.

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در وزارت مردمی اصل اول، اصل مشارکت است که بتوانیم ذی نفعان و همه را جلب کنیم.

وی عنوان کرد:در حوزه تعاون 3310 تعاونی در استان مجوز دارند لکن  24 درصد فعال هستند حتما یک همت مضاعف به کار گرفته شود و یک توقعه کمی و کیفی را شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد: در حوزه اشتغال و کار آفرینی توجه به فرامین رهبری و سیاست کلان مدنظر خواهد بود.

کشاورز ترک اعلام کرد:خلاقیت و نوآوری در ایده های کارآفرینی باید در راس همه امور قرار بگیرد و نگاه ما باید آینده نگرانه و با توجه به مشاغل آینده باشد.

وی مطرح کرد: در حوزه ارتباط میان مسائل و مهارت ها فقط نگاه به وضع موجود و گذشته نباید باشد، بلکه نگاه به آینده حائز اهمیت است.

کشاورز ترک ادامه داد: در راس امور اجتماعی تلاش به ارتقای  فرهنگ کسب و کار برای تغییر فضا مدنظر قرار خواهیم داد بنابراین فرهنگ اسلامی برای افزایش تولید و ایجاد انگیزه در نیروی کار و رفع آسیب های اجتماعی را در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه روابط کار نیازمند تقویت ارتباط و هم افزایی با  شرکای اجتماعی یکی از بحث های کلیدی است که در تشکل های کارگری و کارفرمایی این ارتباط باید به نوعی باشد که هم تقویت و هم حفظ شود.

این مسئول اعلام کرد: خط مقدم روابط کار در خارج از اداره متبوع  و در بین کارگران و کارفرمایان است که باید به آن توجه شود و البته  اختلافات باید ابتدا در درون واحدهای تولیدی حل شود و وزارت و اداره متبوع به عنوان ناظر و تسهیل کننده نقش خود را ایفا کند.

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت : توجه و اهمیت نیروی انسانی، بدنه کارشناسی مجرب و لازمه اجرای همه برنامه های وزارت مردمی به آن پرداخته شده حیاتی است  جهت تحقق این امر  توجه به معیشت کارکنان و ارتقای جایگاه آن ها و ایجاد انگیزه در کارکنان سرفصل  خواهد بود چرا که همه خدمات توسط همکاران انجام خواهد شد.

از عملکرد خود راضی هستم

رضا گروسی مدیرکل سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: در حال حاضر نهمین جلسه تودیع بنده است و  خدا را شاکر هستم و از عملکرد خود راضی هستم و نگاه مدیریتی نداشتم.

وی افزود: آنچه که مردم در حال حاضر انتظار دارند تکریم و احترام است و خدا را شاکر هستم که در این زمینه همواره نقطه قوت رفتاری و کرداری تکریم ارباب رجوع بوده است.

گروسی خاطر نشان کرد: رفت و آمد ها طبیعی است و کسی که قاعده بازی را بپذیرد برایش حلاوت دارد.

مدیرکل سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در طول تمام مدت فعالیتم یک ریال فاکتور اداری ندارم و یک روز هم خانه سازمانی استفاده نکردم و حتی یک ریال هم تسهیلات دولتی نگرفته ام و همه حق و حقوقی را که از دولت گرفتم برخواهم گرداند.

انتهای پیام

نظر شما