شناسهٔ خبر: 52206803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زنان روستایی قزوین در اولویت کسب و کارهای خانگی قرار می‌گیرند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: زنان روستایی استان باید در اولویت برنامه‌های اجرایی برای کسب و کارهای خانگی باشند که این مهم درحال برنامه‌ریزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: به طور حتم اشتغال زنان روستایی به توسعه پایدار جامعه منجر شده و باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قزوین در کارگروه‌های تخصصی، مشاغل حوزه زنان را دسته بندی کرده است چون اعتقاد داریم که بیشتر این مشاغل و تسهیلات آنها باید شامل حال زنان روستایی شود.

علیخانی نقش زنان روستایی را در تولید محصولات، بی بدیل دانست و گفت: زنان روستایی علاوه بر اینکه در تولید محصولات سالم مانند گیاهان دارویی نقش دارند، با اتکا به خود باوری می‌توانند محصولات عدیده‌ای را در حوزه مواد غذایی تولید کنند.

این مسؤول بیان داشت: ظرفیت های متعددی در استان قزوین وجود دارد که می‌توان به تولید محصول ارگانیک اقدام کرد، بر همین اساس نقش زنان روستایی در این مهم بسیار حایز اهمیت است.

علیخانی در خصوص گیاهان دارویی، گفت: امروزه در بسیاری از نقاط مختلف جهان به این نتیجه رسیده‌اند که داروهای شیمیایی نتیجه بخش نبوده و بر روی گیاهان دارویی تمرکز کرده‌اند، چراکه این گیاهان به طبع بشری نزدیک تر است.

وی، لازمه داشتن یک خانواده موفق را توانمندی زنان خانواده دانست و گفت: در شرایط کنونی اگر بانوان به شکل همه جانبه در مولفه‌های خانواده مشارکت نکنند خانواده موفقی نخواهیم داشت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: هزینه کردن در حوزه اشتغال و کسب و کارهای زنان را نباید یک هزینه تلقی کرد، بلکه باید یک نوع سرمایه‌گذاری برای تحکیم خانواده به حساب آورد.

انتهای پیام/ع

نظر شما