شناسهٔ خبر: 52369658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات سقوط هواپیمای فوق سبک در کاشمر

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی در خصوص سقوط هواپیمای فوق سبک آموزشی در کاشمر حین انجام آزمایش‌های پروازی توضیحاتی را ارائه داد.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان ـ  حسن رضایی‌فر گفت: امروز  حدود ساعت ۱۳:۱۰  به وقت محلی یک فروند هواپیمای فوق سبک در حین انجام آزمایش‌های پروازی در حوالی فرودگاه کاشمر دچار سانحه شده و متاسفانه یک خلبان و یک سرنشین فنی هواپیما جان خود را از دست دادند.

به گفته مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، این پرواز به صورت آزمایشی در حال انجام بوده تا مقدمات انتقال هواپیما از فرودگاه کاشمر به فرودگاه اراک صورت گیرد. تیم بررسی سانحه سازمان به محل وقوع سانحه اعزام شده و هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیصلاح محلی انجام می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی اعلام کرده بودکه  در حادثه سقوط یک فروند هواپیمای سبک آموزشی در حوالی فرودگاه فوق سبک آموزشی کاویانی کاشمر، ۲ نفر جان باختند که علت بروز این حادثه اکنون در دست بررسی است .

پیش از این هم  شاهد سقوط چندین فروند هواپیمای آموزشی در شهر‌های مختلف بوده ایم. در خرداد ماه یک فروند هواپیمای آموزشی سبک در نزدیکی فرودگاه بجنورد سقوط کرد و  دو سرنشین این هواپیما جان باختند. در مهرماه هم یک هواپیمای فوق سبک در نوشهر فرود اضطراری داشت که دو سرنشین آن نجات پیدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما