شناسهٔ خبر: 66698749 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کیا سورنتو ۲۰۲۵ معرفی شد؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب کره ای اینجاست

صاحب‌خبر -

کیا سورنتو ۲۰۲۵ با تغییرات اندک ظاهری نسبت به نسخه سال گذشته معرفی شد. در ادامه به معرفی مشخصات و امکانات این خودرو می‌پردازیم.

مدتی پیش گروه خودروسازی کیا موتورز با معرفی نسخه فیس‌لیفت کیا سورنتو ۲۰۲۴، شایعات تغییرات بنیادین نسل بعدی این خودرو را بر سر زبان‌ها انداخت. اما انگار این شرکت خودروسازی کره‌ای فعلا قصد ندارد تا نسل جدید این خودرو را به تقلید از هیوندای سانتافه دست‌خوش تغییر نماید؛ بنابراین همان نسخه فیس‌لیفت از نسل چهارم از این کراس اوور پرطرفدار را با نام کیا سورنتو ۲۰۲۵ معرفی و با پیشرانه‌های جدید هیبریدی و پلاگین هیبریدی روانه بازار کرده است.

معرفی کیا سورنتو ۲۰۲۵

کیا سورنتو ۲۰۲۵ کیا سورنتو ۲۰۲۵

بالاخره کیا مشخصات فنی و قیمت نهایی شاسی بلند سورنتو ۲۰۲۵ هیبریدی و پلاگین هیبریدی را منتشر کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود قیمت نسخه‌های مختلف این خودرو افزایش چشم‌گیری داشته، اما نسخه پایه پلاگین هیبریدی از سال گذشته ارزان‌تر شده است. در طراحی قسمت جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های جلوی افقی T شکل هستیم و نشان کیا از مرکز جلوپنجره به پایین کانون منتقل شده است. ورودی‌های هوای عمودی برجسته نیز در زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند. در قسمت عقب این خودرو نیز طراحی مشابه چراغ‌ها با الهام از کیا تلوراید را مشاهده می‌کنیم.

پیشرانه پلاگین هیبریدی ۱.۶ لیتری توربوشارژ این نسخه در کنار الکتروموتور آن، ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی موتور برقی از یک بسته باتری ۱۴ کیلووات‌ساعتی استخراج می‌شود و می‌تواند برای ۴۸ کیلومتر در حالت تمام برقی رانندگی کند. نسخه هیبرید نیز با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر در کنار الکتروموتور خود، همان قدرت ۲۲۷ اسب بخار را ارائه می‌کند. نیروی موتور برقی هم از یک بسته ۱.۵ کیلووات‌ساعتی تامین می‌شود.

نسخه پایه بنزینی نیز از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی GDI با حداکثر توان ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد و تمامی قدرت حاصله توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

آپشن‌های KIA Sorento 2025

نمای داخل کیا سورنتو ۲۰۲۵ نمای داخل کیا سورنتو ۲۰۲۵

از امکانات رفاهی و ایمنی استاندارد نسخه هیبرید می‌توان به صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرم‌کن، نمایشگر یکپارچه مرکزی و راننده 24.6 اینچی، رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی، چراغ‌های LED، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و درگاه USB در ردیف سوم خودرو، دستیار نگهداری خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک، هشدار نقطه کور و سیستم جلوگیری از برخورد جلو اشاره کرد. کیا قول داده که به‌روزرسانی‌های از راه دور، به‌صورت استاندارد برای این خودرو عرضه شوند.

نسخه بالارده‌تر «SX پرستیژ» این خودرو به امکانات لوکس‌تری مانند قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل کابین ناوبری خودرو متصل کیا با عنوان ccNC، سیستم پیشرفته کمک راننده کیا با عنوان ADAS، سیستم صوتی پیشرفته بوز (BOSE)، رادار پیشگیری از برخورد با عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار، رادار نگهداری خودرو بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از تصادف جلو، رادار هشدار مانع در هنگام گردش به طرفین، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، سیستم دستیار حرکت خودرو در بزرگراه‌ها، آینه الکتروکرومیک به‌همراه دوربین دیجیتال، سیستم Digital Key برای استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان ریموت خودرو، کول باکس، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین به‌همراه گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و صندلی‌های ردیف سوم مجهز شده است.

مدل (۲۰۲۵) قیمت (دلار)
سورنتو هیبریدی EX FWD ۴۰,۰۶۵
سورنتو هیبریدی AWD ۴۱,۸۶۵
سورنتو هیبریدی SX پرستیژ ۴۸,۲۶۵
سورنتو پلاگین هیبریدی EX AWD ۴۹,۳۶۵
سورنتو پلاگین هیبریدی SX پرستیژ AWD ۵۴,۴۶۵

قیمت نسخه پایه سورنتو هیبریدی EX 2025 در دو نمونه دیفرانسیل جلو 40 هزار دلار و نسخه چهار چرخ محرک 41 هزار و 865 دلار اعلام شده است. همچنین نسخه SX پرستیژ با برچسب قیمتی 48 دلاری عرضه می‎‌شود تا گران‌ترین نسخه و پرچمدار امسال سورنتو هیبریدی باشد.

همچنین بخوانید:
کراس اوور برقی کیا EV6 2025 با طراحی جدید رونمایی شد کیا پیکانتو ۲۰۲۵ معرفی شد؛ طراحی متفاوت و آپشن های جدید هیوندای توسان ۲۰۲۵ با طراحی و امکانات جدید و مشخصات ارتقا یافته رونمایی شد

نظر شما