شناسهٔ خبر: 52210979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

پایان داوری رشته دوچرخه سواری دومین همایش مجازی وزارت بهداشت

داوری رشته دوچرخه سواری دومین همایش مجازی ورزشهای همگانی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی امروز چهارشنبه ۶ بهمن ماه در وزارت بهداشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کرمانشاه، داوری رشته دوچرخه‌سواری دومین همایش مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی طی روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه  با حضور داوران و مسوولان فنی رشته‌های مربوطه در وزارت بهداشت برگزار شد.

این مسابقات در قالب همایش مجازی ورزشهای همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در دو بخش دختران و پسران به صورت آفلاین برگزار شد و فیلمهای ارسالی مسابقات دانشجویان، جهت داوری ، مورد بازبینی فنی و قضاوت قرار گرفت.

در رشته دوچرخه سواری و در قالب این همایش مجازی، ۱۲۶ دانشجوی علوم پزشکی دختر و ۶۳ دانشجوی پسر از دانشگاههای علوم پزشکی در مسابقات حضور داشتند که در مجموع ۱۸۹ شرکت کننده امسال در این رشته مشارکت کردند.

قضاوت و داوری فیلم های ارسالی از سوی دانشجویان در رشته دوچرخه سواری برعهده محمد رضا صفاپور، مازیار فرزاد، مسعود قیاسی، دلارام ذاکرانی و طاهره پورحیدری بود.

رئیس اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت در حاشیه داوری این بازیها در گفت وگو با مفدا  با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این مسابقات، رتبه‌بندی دانشگاههای علوم پزشکی نیست، اظهار کرد: به دلیل اینکه یک دانشگاه مثلا ۲۰۰  شرکت کننده و دیگر دانشگاه ‌ تعداد دیگری ورزشکار می‌تواند به همایش معرفی کند، از این رو رتبه بندی دانشگاهها هدف ما نیست. یکی از اهداف اصلی ما ترغیب و ایجادانگیزه در میان دانشجویان علوم پزشکی در مشارکت در این رخداد ورزشی است. خوشبختانه دانشجویان علوم پزشکی قبل از ارسال نهایی حرکات ورزشی و فیلمهای مسابقات خود، تمرینات خوبی انجام داده و توانستند رکوردهای خوبی به دست آورند و بهترین رکوردهای خود را جهت شرکت در مسابقات برای ما ارسال کردند. دانشجویان در منزل و یا محیط خوابگایه خود از طریق فضای مجازی و تلفن همراه خود، فیلمهای ورزشی را برای ما ارسال کردند و حتی در تصویربرداری حرکات ورزشی، خانواده های خود را نیز درگیر این رقابتها کردند که این نشان از همکاری و مشارکت خوب آنها بود.

دکتر محمد کوشکی گفت: ما تلاش داریم همایش مجازی ورزشهای همگانی را در دوران پسا کرونا نیز برگزار کنیم. البته دوران کرونا فرصتی بود که با بسترهای لازم برای برگزاری همایش به صورت مجازی آشنا شویم و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم. البته زیرساختهای نرم افزاری برای آپلود فیلم های ورزشی را در دوره های بعدی همایش، تقویت کنیم که این کار نیاز به برنامه ریزی بیشتر دارد.

وی درخصوص داوران و ناظران فنی حاضر در این المپیاد مجازی ورزشی گفت: خوشبختانه تمامی داوران به کارگرفته شده در این همایش در رشته های مختلف، همگی از داوران باتجربه و بین المللی فدراسیونها هستند و از این رو مشکل به لحاظ فنی نداریم و این انتخابهای استاندارد باعث افزایش سطح فنی مسابقات خواهد شد.

گفتنی است، دومین همایش مجازی ورزشهای همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگداشت شهدای دانشجو در ۹ رشته ورزشی شامل  یک رشته آنلاین( دارت) و ۸ رشته آفلاین در رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی، هنرهای فردی، دوچرخه سواری، روپایی، طناب زنی، فریزبی، لیوان چینی، هدف زنی والیبال، برگزار می‌شود.

نظر شما