شناسهٔ خبر: 52192805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مسوول انجمن ورزشهای رزمی وزارت بهداشت:

افزودن رشته‌های رزمی به همایش مجازی ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت ستودنی بود

مسوول انجمن ورزشهای رزمی وزارت بهداشت گفت: اضافه کردن رشته‌های رزمی از جمله هنرهای فردی به همایش مجازی ورزشهای همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که امسال برای نخستین بار صورت گرفت، حرکت ارزشمندی از سوی اداره ورزشهای همگانی بود که قابل تحسین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تهران، سعید احمدی مسوول انجمن ورزشهای رزمی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار مفدا در خصوص سطح فنی همایش مجازی ورزش‌های همگانی دانشگاههای علوم پزشکی در رشته هنرهای فردی گفت: اقدام اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت در برگزاری این همایش مجازی در ایام شیوع کرونا باعث ایجاد انگیزه ومیل بیشتر دانشجویان علوم پزشکی به تحرک، ورزش و پویایی است و خوشحال هستیم که مشارکت دانشجویان دختر و پسر در این همایش و در رشته هنرهای فردی باتوجه به برگزاری نخستین تجربه حضور این رشته، قابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد: داوری رشته هنرهای فردی در دو بخش دختران وپسران امروز با حضور داوران فنی و باتجربه به صورت مجزا و در قالب بازبینی فیلمهای ارسالی از سوی دانشجویان انجام شد و خوشبختانه به لحاظ فنی هیچ مشکلی وجود نداشت. هرچند برخی حرکات ورزشی به دلیل ناآشنا بودن دانشجویان با قوانین و مقررات فنی در فیلم مسابقات مشهود بود اما با آشنایی بیشتر دانشجویان و مسوولان تربیت بدنی دانشگاهها، در ادوار آینده این نقایص جزیی نیز مرتفع خواهد شد. به هرحال امسال برای نخستین بار شاهد حضور رشته هنرهای رزمی و به صورت خاص هنرهای فردی در این همایش هستیم و مشارکت دانشجویان علوم پزشکی نشان از استقبال و علاقه آنان نسبت به این رشته ورزشی است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۸ دانشجوی پسر و ۷۵ دانشجوی دختر در بخش هنرهای فردی دومین همایش مجازی ورزشهای همگانی وزارت بهداشت حضور داشتند و فیلمهای ارسالی خود را به صورت آفلاین به اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت ارسال کرده اند، خاطرنشان کرد: سطح کیفی مسابقات با توجه به تجربه حضور این رشته در المپیاد، بالا بود و خوشبختانه دانشجویان علوم پزشکی با تخصص و مهارتهای خوب نسبت به رشته های رزمی و با علم به رشته های ورزشی ازجمله تکواندو، کاراته، ووشو، کونگ فو و حتی کیک بوکسینگ، در این مسابقات حضور داشتند. اما به هرحال درصدد هستیم با رایزنی با فدراسیون ورزشهای رزمی، در سالهای آینده این رشته را به صورت حضوری نیز وارد المپیاد ورزشی وزارت بهداشت کنیم.

مسوول انجمن ورزشهای رزمی وزارت بهداشت درخصوص بکارگیری داوران و ناظران فنی این مسابقات در این همایش مجازی گفت: داوران به کار گرفته شده در این مسابقات همه از داوران باتجربه هستند که سابقه قضاوت در مسابقات رزمی را طی سالهای گذشته داشتند که همین عامل به افزایش سطح فنی مسابقات کمک کرده است.

وی گفت: درصدد هستیم با برگزاری کارگاههای آموزشی و همچنین آشنایی بیشتر دانشجویان علوم پزشکی با قوانین و مقررات رشته های رزمی، سطح دانش آنان را با این رشته های رزمی آشنا کنیم. خیلی از دانشجویان علوم پزشکی طی سالهای گذشته اعتراضاتی داشتند مبنی براینکه رشته هنرهای رزمی درالمپیادهای ورزشی وزارت بهداشت وجود ندارد که از این رو درصدد برگزاری مسابقات ورزشهای رزمی در قالب این المپیاد شدیم. خوشبختانه با نگاه مثبتی که دکتر کوشکی رئیس اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت به ورزش همگانی از جمله رشته‌های رزمی داشته‌اند، توانسته ایم بخش عظیمی از دانشجویان علوم پزشکی را به این رشته ها ترغیب کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده برای تشویق و ترغیب دانشجویان برای حضور در این دوره از همایش در ایام شیوع کرونا از طریق ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌های علم پزشکی باعث شد، روند مشارکت و حضور دانشجویان در این مسابقات ورزشی بیش از پیش باشد و امیدوارم این استقبال و مشارکت در ادوار آینده نیز تداوم داشته باشد.

گفتنی است، دومین همایش مجازی ورزشهای همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگداشت شهدای دانشجو در ۹ رشته ورزشی شامل  یک رشته آنلاین( دارت) و ۸ رشته آفلاین در رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی، هنرهای فردی، دوچرخه سواری، روپایی، طناب زنی، فریزبی، لیوان چینی، هدف زنی والیبال، درحال برگزاری است.

نظر شما