شناسهٔ خبر: 52210397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

اصلاح الگوی مصرف آب در لرستان ضروری است

ابراهیم شریفی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب استان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر احمدرضا دالوند در کارگروه حفاظت از منابع آب استان، اظهار کرد: لرستان در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با مشکلاتی مواجه است که باید برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: امروزه آب یکی از موضوعات اساسی و چالش‌های جدی جوامع بشری و کشور است که برای رفع این چالش باید به دنبال اصلاح الگوی مصرف باشیم.

در لرستان به لحاظ زیرساخت ها شرایط چندان مناسب نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: طبق گزارشات اعلام شده میزان بارش‌های سال زراعی جاری در لرستان ۱۸ درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است و وضعیت آب پشت سدها نیز شرایط چندان مطلوبی ندارد.

دالوند با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی‌های اخیر در استان شرایط بهتری برای استان رقم زده، افزود: در لرستان به لحاظ زیرساخت ها شرایط چندان مناسب نیست و در بحث ذخیره سازی آب به ویژه برای فصول گرم سال مشکلاتی وجود دارد.

ضرورت اجرای برنامه عملیاتی اصلاح الگوی کشت در استان

وی تصریح کرد: از مباحث اصلی که در بحث مدیریت آب باید مورد توجه باشد موضوع  تأمین آبکشاورزی است که در این زمینه باید برنامه عملیاتی اصلاح الگوی کشت در استان ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب شرب گفت: الگوی مصرف خانگی در برخی نقاط مناسب نیست و در این حوزه باید تدابیری اندیشیده و در سطح کلان باید به فرهنگ سازی در این راستا پرداخته شود.

تاکید بر اهمیت تکمیل سدهای لرستان

دالوند با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این رابطه ادامه داد: برخورد جدی و بدون اغماض با چاه‌های آب غیرمجاز مورد تأکید بوده و در تمامی شهرستان‌های استان پرکردن و بستن چاه‌های غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل سدهای لرستان افزود: تکمیل سدهای نیمه تمام مصوب سفر رئیس جمهوری، به منظور مدیریت منابع آب استان می توانند کمک جدی برای تامین منابع آبی استان باشند.

انتهای پیام

نظر شما