شناسهٔ خبر: 66747236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم بهار و کبودراهنک در مجلس عنوان کرد؛

شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ نیازمند صنایع تبدیلی سیب‌زمینی

نماینده مردم بهار و کبودراهنک در مجلس گفت: در حوزه انتخابیه صنایع تبدیلی مناسبی در حوزه سیب‌زمینی نداریم و کشاورزان چشم انتظار صادرات این محصول هستند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فتح الله توسلی با اشاره به اینکه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ از عمده ترین تولید کنندگان سیب زمینی در کشور محسوب می‌شوند و حدود ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در این حوزه انتخابیه تولید می‌شود گفت: از این میزان ۲۸۰ هزار تن در شهرستان بهار ۲۰۰ هزار تن در کبودراهنگ و حدود ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی توسط کشاورزان این شهرستانها در سایر استان‌ها تولید و در انبارهای منطقه نگه داری می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در حوزه انتخابیه صنایع تبدیلی مناسبی در حوزه سیب‌زمینی نداریم و کشاورزان چشم انتظار صادرات این محصول هستند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منع صادرات سیب زمینی، قیمت پایین و هزینه‌های بالای عوارض صادرات این محصول کشاورزان منطقه را با مشکل جدی مواجه کرده است که در راستای حمایت از کشاورزان، مطالبات این قشر زحمتکش را با وزیر محترم کشاورزی به صورت ویژه مطرح کردیم.

توسلی گفت: در گفتگوی تلفنی امروز با جناب آقای نیکبخت وزیر محترم جهاد کشاورزی و همزمان دکتر بهراملو رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان بر ضرورت صادرات محصول سیب زمینی تاکید صورت گرفت که ایشان موافقت کنند بخشی از سیب زمینی منطقه صادرشود با عنایت به اینکه مقدار زیادی از این محصول در مرزها و انبارها منتظر رفع محدودیت صادرات هستند.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در ممانعت از صادرات سیب زمینی، با عنایت به دستور وزیر محترم کشاورزی و با صدور مجوز و سهمیه چند هزار تنی این محصول، و براساس قول وزیر بخشی از سیب زمینی منطقه صادر خواهدشد

توسلی گفت: مکاتبات متعدد در خصوص رفع محدودیت صادرات محصول سیب زمینی با وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه انجام شده و در این گفتگوی کنفرانسی با وزیر محترم جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز حضور داشتند که بنا شد اختصاص سهمیه با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی این دو شهرستان صورت گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در پایان بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در سطح ملی و حوزه انتخابیه بحث تولید و صادرات تقویت شده و دلگرمی بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

نظر شما