شناسهٔ خبر: 66747279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای شهر همدان عنوان کرد؛

آب منطقه‌ای همدان حریم رودخانه عباس‌آباد را تعیین تکلیف کند

همدان-رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان گفت: آب منطقه‌ای همدان حریم رودخانه عباس‌آباد را تعیین تکلیف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات صبح یکشنبه در کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا با موضوع آزادسازی حریم روده دره عباس‌آباد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته جلساتی با حضور دادستان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای به این منظور برگزار و مصوباتی نیز تنظیم شد.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای آزادسازی بخشی از تصرفات در حریم که در اختیار دانشگاه بوعلی و باغداران بوده را انجام داده است، گفت: برخی نسبت به نحوه این اقدام انتقاداتی داشتند که موارد انتقال داده شد.

بادامی‌نجات با تقدیر از تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای در این اقدام، یادآور شد: متأسفانه بخشی از حریم رودخانه که حق عموم مردم بوده طی سال‌های گذشته و به تدریج به ویژه در مناطق مرغوب و بکر مورد تجاوز قرار گرفته بود که به همت شرکت آب منطقه‌ای و با دستور دادستان آزادسازی انجام شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های شورای شهر تلاش شد که یک ظرفیت جدید گردشگری به صورت پیاده محور در مسیر رود دره عباس‌آباد ایجاد شود، تصریح کرد: پیاده محور کردن مسیر عباس‌آباد تا حیدره و عباس‌آباد تا گنجنامه از مطالبات مردم بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان افزود: پس از تعیین حریم و بستر رودخانه توسط شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری طرح پیشنهادی خود را ارائه خواهد کرد.

بادامی‌نجات با اشاره به تعیین ردیف اعتباری به منظور اجرای طرح پیاده‌محور در مسیر رود دره عباس‌آباد در بودجه سال گذشته و امسال شهرداری، خاطرنشان کرد: تا این مرحله از انجام کار و آزادسازی بخشی از مسیر به واسطه همکاری بین دستگاهی بوده که لازمه تحقق طرح نیازمند ادامه این روند است.

وی پس از اظهارات سرپرست مدیریت رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر اخذ مجوز به منظور اجرای طرح پیاده‌محور، گفت: به طور قطع شهرداری مجوزهای لازم به این منظور را اخذ کرده و نظر کارشناسی شرکت آب منطقه‌ای را نیز در اجرای طرح در نظر می‌گیرد و باید نگاه همه بر انجام کار باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: هر گوشه این شهر نیاز به انجام کار و اجرای طرح و پروژه به منظور توسعه گردشگری دارد و اکنون که فضا برای کار در این منطقه فراهم شده است باید همه همکاری کنیم.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه دغدغه و نگرانی‌های شرکت منطقه‌ای آب، دغدغه ما نیز بوده و خواهد بود، افزود: نگاه همه ما در این موضوع باید به سمت حل مشکلات موجود باشد تا مردم شهر نیز از اجرای این طرح منتفع شوند.

وی خواستار تعیین حریم و بستر رودخانه به منظور طراحی اولیه شد و بیان کرد: طرح به منظور کارشناسی به شرکت آب منطقه‌ای ارائه خواهد شد و پس از اعمال نظرات کارشناسانه، حین اجرای طرح نیز آب منطقه‌ای حضور خواهد داشت.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: انتظار می‌رود طی یک ماه آینده تعیین حریم و بستر رودخانه و طرح پیشنهادی توسط شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری تعیین تکلیف شود.

حریم آزادسازی شده رودخانه عباس‌آباد تعیین و ابلاغ شود

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با اشاره به تلاش‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا در مباحث گردشگری، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌ها باید موارد مطرح شده باید عملیاتی شود.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه سال گذشته اعتباری به منظور اجرای طرح رود دره عباس‌آباد پیش‌بینی شد، ادامه داد: امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بخشی از حریم رودخانه آزادسازی شد اما این بخش به گونه‌ای نبود که بتوان کار عمرانی در آن انجام داد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان یادآور شد: اجرای این طرح به عنوان یک اتفاق خوب و در حد برندسازی برای شهر باید مورد توجه قرار گرفته و همه برای اجرای پروژه پیاده محور کردن رود دره عباس‌آباد کمک کنند.

حضرت‌زاده خواستار تعیین حریم و بستر آزادسازی شده رودخانه عباس‌آباد و اعلام دقیق آن از سوی شرکت آب منطقه‌ای به شهرداری به منظور اجرای طرح شد و اظهار کرد: باید از فضای پیش آمده در راستای تقویت مباحث گردشگری استفاده کنیم.

گفتنی است در این جلسه سرپرست مدیریت رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای، مدیر منابع آب شهرستان همدان و معاون شرکت آب منطقه‌ای به بیان نکاتی در خصوص آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد پرداختند.

نظر شما