شناسهٔ خبر: 52196390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد؛

لزوم تکمیل سدهای نیمه‌تمام مصوب در سفر رئیس جمهوری به لرستان

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان بر لزوم تکمیل سدهای نیمه‌تمام مصوب در سفر رئیس جمهوری به این استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا دالوند شامگاه سه شنبه در کارگروه حفاظت از منابع آب لرستان گفت: لرستان در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با مشکلاتی مواجه است که باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی اظهار داشت: امروزه آب یکی از موضوعات اساسی و چالش‌های جدی جوامع بشری به ویژه در سطح کشور است که برای رفع این چالش باید به دنبال اصلاح الگوی مصرف باشیم.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: طبق گزارشات اعلام شده میزان بارش‌های سال زراعی جاری در لرستان ۱۸ درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است و وضعیت آب پشت سدها نیز شرایط چندان مطلوبی ندارد.

دالوند با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی‌های اخیر در استان شرایط بهتری برای استان رقم زده، افزود: در لرستان به لحاظ زیرساخت‌ها شرایط چندان مناسب نیست و در بحث ذخیره سازی آب به ویژه برای فصول گرم سال مشکلاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: از مباحث اصلی که در بحث مدیریت آب باید مورد توجه باشد موضوع تأمین آب حوزه کشاورزی است که در این زمینه باید برنامه عملیاتی اصلاح الگوی کشت در استان ارائه شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب شرب گفت: الگوی مصرف خانگی در برخی نقاط مناسب نیست و در این حوزه باید تدابیری اندیشیده و در سطح کلان باید به فرهنگ سازی در این راستا پرداخته شود.

دالوند با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در این رابطه ادامه داد: برخورد جدی و بدون اغماض با چاه‌های آب غیر مجاز مورد تأکید بوده و در تمامی شهرستان‌های استان پر کردن و بستن چاه‌های غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل سدهای استان افزود: تکمیل سدهای نیمه تمام مصوب سفر رئیس جمهوری، به منظور مدیریت منابع آب استان می‌توانند کمک جدی برای تأمین منابع آبی استان باشند.

نظر شما