شناسهٔ خبر: 52096836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه‌های کرمانشاه به سرپل ذهاب بسته شد

کرمانشاه- ایرنا- جاده های ترددی بین شهرستان های کرمانشاه، اسلام اباد غرب، دالاهو و سرپل ذهاب شامگاه پنجشنبه به دلیل بارش برف مسدود شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ستاد مدیریت بحران شهرستان های یاد شده عصر پنجشنبه در فرمانداری دالاهو تشکیل گردید و بنا شد که به دلیل برودت هوا و بارش برف تردد متوقف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه که ریاست این ستاد را بر عهده داشت توضیح داد: این راه ها از ساعت ۱۶ و ۳۰دقیقه تا صبح روز جمعه مسدود خواهد بود.

بهزاد باباخانی افزود: صبح جمعه با توجه به وضعیت جوی و راه‌ها در رابطه با بازگشایی آن تصمیم گیری می شود و نیروهای راهداری پلیس راه و هلال احمر نیز به منظور امداد رسانی به در راه ماندگان در آماده باش کامل هستند. 

وی با تاکید بر اینکه از صبح فردا پس از بازگشایی راه های اصلی برای بازگشایی راه های روستایی نیز اقدام خواهد شد، گفت: در این نشست همچنین بنا شد که از صبح فردا با کمک هلال احمر و دیگر دستگاه های دخیل کار امدادرسانی به روستاهای گرفتار در برف انجام شود.

هفت روستا و ۱۵ خانوار عشایر سرپلذهاب در برف‌ گرفتار شدند

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب نیز در این جلسه گفت: به دنبال بارش برف در روزهای گذشته مسیر هفت روستا و ۱۵ خانواده عشایری شهرستان در برف  گرفتار شدند.

«نورالدین فرزادی پور» با اعلام اینکه اکنون مسیر های اصلی در برخی از نقاط شهرستان به دلیل شدت بارش برف مشخص نیست، افزود: مسیر ترددی هفت روستا، آب هفت روستا و برق یک‌ روستا از صبح امروز به دلیل برودت هوا و بارش برف قطع شده است. 

او گفت: علاوه بر این آمار ۱۵ خانواده عشایری نیز در برف گیر افتاده اند و هیچ راه ارتباطی زمینی برای کمک رسانی به آنها وجود ندارد از این رو باید برای امداد رسانی به آنها اقدام شود.

۱۷۰ روستای اسلام آباد غرب در برف‌ محصور شدند

فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب نیز با اعلام اینکه به دنبال بارش برف از صبح امروز تا کنون ۱۷۰ روستای این شهرستان در برف محصور شده اند، گفت: علاوه بر راه های ارتباطی روستاها، تردد در گردنه ها و محورهای کوهستانی نیز با مشکل روبه رو است. 

«جهانبخش حیدری» افزود: اکنون محور های گواور به اسلام اباد غرب، گردنه حسن اباد گردنه شابداق و گردنه حسن اباد تردد خودروها به دلیل بارش دید برف با مشکل روبه رو است و با کمک نیروهای راهداری، هلال احمر و پلیس راه به کندی انجام می شود. 

فرماندار اسلام اباد غرب افزود:  محور تنگه منصوری نیز به دلیل احتمال ریزش کوه خطر جدی برای تردد، تردد متوقف شده است ‌اجازه تردد به خودروهای داده نمی شود.

حیدری تاکید کرد: سوخت مورد نیاز خودروها در جایگاه های سوخت و علوفه مورد نیاز دام ها در روستاها تامین شده است. 

راه ۱۴۷ روستای دالاهو مسدود شد

فرماندار دالاهو نیز با اعلام اینکه راه ارتباطی تمام ۱۴۷ روستاهای این شهرستان به صورت کامل به دلیل بارش برف مسدود شده است، گفت: اکنون ارتفاع برف در این شهرستان به بیش از یک و نیم متر می‌رسد. 

«کرم محمدی» با اشاره به اینکه راه تمام روستاهای استان محدود است، افزود: در بخش های از راه های اصلی شهرستان نیز تردد با کندی ومحدودیت انجام می شود. 

به گفته وی برق چهار روستا نیز به دنبال بارش برف‌ اکنون قطع است و از روز جمعه برای وصل کردن آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: از صبح جمعه در صورت مساعد بودن شرایط جوی‌ ابتدا برای بهبود راه های اصلی و سپس برای بازسازی راه هایروستایی اقدام می شود و روند توزیع بسته های غذایی بین روستا های گرفتار در برف از سر گرفته خواهد شد. 

آغاز بارش برف از بامداد پنجشنبه در استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز با اشاره به کاسته شدن شدت سرما در مناطق مختلف طی روز گذشته (چهارشنبه)،گفت: پیش‌بینی می شود دمای روزانه حدود چهار تا پنج درجه نسبت به روز قبل و هشت تا ۱۰ درجه دمای شبانه افزایش یابد.

«علی محمد زوراوند» همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به جو استان، افزود: انتظار می رود فعالیت این سامانه امروزپنجشنبه باشد و بیشتر هم نیمه غربی را در برخواهد گرفت و عمدتا بارش ها به صورت برف خواهد بود.

زوراوند خاطرنشان کرد: ورود این سامانه بارشی که با جریان هوای سرد همراه خواهد بود مجددا باعث کاهش شدید دمای هوا خواهدشد به گونه ای که پنجشنبه و جمعه هفته جاری دمای روزانه چند شهر استان از جمله کرمانشاه نیز به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: در روزهای یاد شده پیش‌بینی می شود دمای هوای شبانه مناطق گرمسیری بین ۲ تا ۵درجه، مناطق معتدل بین ۱۰ تا ۱۴ درجه و مناطق سردسیر هم بین ۱۶ تا ۲۲ درجه زیر صفر برسد.

وی یادآوری کرد: دمای شبانه اکثر شهرهای استان تا اواسط هفته آینده همچنین زیر صفر درجه خواهد بود و تنها مناطق گرمسیریدمای آن ها به بالای صفر می رسد.

نظر شما