شناسهٔ خبر: 52104327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار از وضعیت استان های سفید پوش/ دو راننده مفقودی راهداری پیدا شدند / راه های ارتباطی روستاها و آزاده راه ها مسدود هستند/ امداد رسانی به ۴۰۰۰ حادثه دیده در آذربایجان غربی

صاحب‌خبر -

شفقنا- بسیاری از استان های ایران با برف سفید پوش شدند. بسیاری از راه های ارتباطی و آزادراه ها مسدود هستند. تلاش ها برای بازگشایی مسیر و امدادرسانی به افراد حادثه دیده در برف و خودروهای گرفتار در برف و کولاک ادامه دارد.

محور کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال مسدود شد

محور کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال به علت بارش شدید برف مسدود شدند.

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز بیان کرد که این انسداد به علت بارش برف تا اطلاع بعدی مسدود است و تا عادی شدن جوی ادامه خواهد داشت.

ارتفاع ۶۰ سانتی متر برف در مازندران/ محور کیاسر مسدود است

سرپرست راهداری مازندران ارتفاع برف را در ارتفاعات محور کوهستانی کیاسر بیش از ۶۰ سانتی متر ذکر کرد و گفت: این محور در حال حاضر مسدود است.

اسماعیل فولادی با بیان اینکه ارتفاع برف در ارتفاعات کیاسر بیش از ۶۰ سانتی متر است، اظهار داشت: در حال حاضر این مسیر به دلیل ناایمن بودن مسدود است.

وی با اظهار اینکه محور سوادکوه و کندوان بازگشایی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر تنها محور مسدودشده استان، محور ساری- کیاسر است و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه راه‌های برخی روستاهای استان در ارتفاعات شرقی و غربی استان نیز مسدود است، گفت: راهداران برای بازگشایی این محورها در حال تلاش و فعالیت هستند.

فولادی با اشاره به وضعیت جوی نامناسب استان از رانندگان خواست تا از سفرهای غیرضروری به استان پرهیز کنند و در صورت تردد در محورها خودروهای آنان به تجهیزات زمستانی مجهز باشد.

سرپرست راهداری مازندران گفت: طبق پیش بینی هواشناسی سامانه سرد و بارشی عصر امروز از استان خارج می‌شود.

 کولاک شدید آزادراه خرم‌آباد- پل زال را مسدود کرد

محور آزاد راه پل زال- خرم آبادبه علت برف و کولاک شدید به طور کامل مسدود شد.

وحید زرنانی  سرپرست آزادراه خرم‌آباد- پل زال، اظهار کرد که عوامل مستقر در محور حریف بارندگی، برف سنگین و کولاک شدید نیستند بنابراین بازگشایی محور شمال به جنوب مقدور نیست و مسیر جنوب به شمال محور آزاد راه پل زال- خرم آباد که پیش از این بازگشایی شده بود نیز تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

وی یادآور شد: رانندگانی که قصد عبور از محور آزاد راه پل زال به خرم آباد را دارند می‌توانند از مسیرهای جایگزین اندیمشک- پل دختر- کوهدشت، خرم آباد و خرم آباد- کوهدشت، پلدختر و اندیمشک استفاده کنند.

 راه ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی مسدود شد/انسداد ۳محور ارتباطی

با موج بارشی جدید از چهارشنبه تاکنون راه ارتباطی ۶۰۰ روستای استان مسدود شد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان گفت: تا صبح روز گذشته تمام راه‌های روستایی استان برف روبی و بازگشایی شده بودند اما با آغاز مجدد بارشها از چهارشنبه به دلیل تقارن برف با کولاک مجدد راه ارتباطی ۶۰۰ روستا مسدود شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازگشایی سه هزار کیلومتر راه بین شهری استان بازگشایی شده است، گفت: هم اکنون ۶۸ اکیپ راهداری در گردنه‌های استان ساماندهی شده و مشغول خدمات رسانی به هم استانی‌ها هستند.

۴ محور ارتباطی آذربایجان غربی مسدود شد

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی از انسداد ۴ محور ارتباطی استان به دلیل کولاک شدید خبر داد.

سرهنگ حجت مشتاق اظهار کرد: هم اکنون به دلیل کولاک محورهای ارتباطی مهاباد- بوکان، مهاباد – پیرانشهر، پیرانشهر – تمرچین و نیز محور خوی – چالدران به دلیل وزش باد و کولاک شدید مسدود هستند.

وی با توصیه به رانندگان برای خودداری از تردد در این محورهای ارتباطی اظهار کرد: سایر محورهای ارتباطی استان به خصوص در جنوب استان تردد بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست توصیه می‌شود از سفرهای غیرضرور خودداری شود.

مشتاق اضافه کرد: هم اکنون در تمامی محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی بارش برف و کولاک گزارش شده که این امر نشان می‌دهد مردم از سفرهای غیرضروری باید اجتناب کنند.

وی از رانندگان خواست تا در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای سفر بین شهری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ، رعایت فاصله طولی با وسیله جلویی، پرهیز از عجله و شتاب بی مورد و رانندگی با سرعت مطمئنه، حصول اطمینان از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک‌ها، سالم بودن بخاری و برف پاک کن، رانندگی با نور پایین و استفاده از چراغ‌های نورافکن را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

امداد رسانی به ۴۰۰۰ نفر حادثه دیده از برف در آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امداد رسانی به بیش از ۴ هزارنفر حادثه دیده طی۳۰ ساعت گذشته توسط نیروهای امدادی هلال احمر استان خبر داد.

امیر جعفرزاده در خصوص جزییات امداد رسانی این حوادث در استان طی ۳۰ ساعت گذشته افزود: ۱۷ محور در شهرستانهای آواجیق، ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، تکاب، چالدران، سلماس، مهاباد، میاندوآب، درگیر برف وکولاک بودند که به چهار هزار نفر در این محورها امداد رسانی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد هزار و ۵۰۰ خانوار دچار حادثه شده بودند یک نفر از این افراد که یک مادر باردار بود در شهرستان سلماس به صورت ایمن به بیمارستان انتقال یافت.

جعفرزاده افزود: ۲ شهرستان اشنویه و پیرانشهر طی مدت زمان مذکور بیشترین تعداد امدادرسانی را داشته که هزار و ۶۵۲ نفر در شهرستان اشنویه و ۲ هزار و ۱۰۵ نفر در شهرستان پیرانشهر توسط تیم های عملیاتی امداد رسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: ارائه خدمات امداد و نجات در سطح استان توسط ۲۳ تیم با مشارکت ۹۲ نجاتگر و با بکارگیری ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۹ دستگاه خودروی کمکدار سبک انجام یافت.

وی با بیان اینکه امداد رسانی به دلیل تداوم بارش برف و لغزنده بودن محورهای ارتباطی ادامه دارد، گفت: شهروندان عزیز به محض اطلاع از این حوادث اخبار را از طریق تلفن ۱۱۲ ندای امداد اطلاع رسانی کنند.

مسدود شدن محورهای برف‌گیر استان سمنان/ کولاک شدید در جاده‌ها

رئیس پلیس راه استان سمنان از مسدود شدن محورهای برف‌گیر استان تا اطلاع ثانوی به دلیل بارش برف و کولاک خبر داد و گفت: محور شهمیزاد-کیاسر و چشمه علی-کیاسر مسدود است.

سرهنگ تقی کبیری با بیان اینکه وجود کولاک شدید در محورهای برف گیر استان سمنان تأیید شده است، ابراز داشت: برای ایمنی بیشتر مسافران محور شهمیرزاد کیاسر و محور دامغان کیاسر تا اطلاع ثانوی بسته اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط نامساعد جوی روز جمعه به تریلی‌ها و خودروهای سنگین اجازه تردد داده نخواهد شد، افزود: لغزندگی محورها بر اثر یخ زدگی یکی از دلایل بروز تصادفات زنجیره‌ای است لذا برای پیشگیری از حوادث تلخ این تصمیمات اتخاذ شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه سفر در چنین آب و هوایی اصلاً توصیه نمی‌شود، ابراز داشت: از هم وطنان انتظار می‌رود سفر خود را برای دو روز آتی به تأخیر بیندازند تا دچار مشکلات خاص در راه ماندن نشوند چنانچه حتماً الزام به سفر است باید از همراه داشتن سوخت، لباس و پتو کافی و همچنین زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.

امداد رسانی به ٣٩١ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ٣٩١ دستگاه خودروی سبک و سنگین گرفتار شده در برف و کولاک گردنه‌ها و محورهای لرستان رهاسازی و امدادرسانی شدند.

صارم رضایی شامگاه پنجشنبه گفت: به دنبال بارش برف و کولاک در اکثر محورهای مواصلاتی لرستان امدادگران جمعیت هلال‌احمر در گردنه‌های برفگیر استان از جمله گردنه گاوکش، گاماسیاب و گشور شهرستان دلفان؛ گردنه زالیان شهرستان بروجرد؛ گردنه ایوان دره شهرستان سلسله موفق شدند تعداد ٣٩١ دستگاه خودروی سبک و سنگین ِگرفتار شده در برف و کولاک را رهاسازی و امدادرسانی کنند.

وی گفت: از ظهر امروز تا کنون به ١٢۴٣ نفر امداد رسانی شده و تعداد ٧٠ نفر دیگر در پایگاه‌هایی امداد و نجات بین شهری استان اسکان اضطراری شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: محور مواصلاتی ازنا -شازند به سمت ازنا و محور الیگودرز به اصفهان مسدود شده است.

رضایی گفت: تمامی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ٢٣پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان به صورت ٢۴ ساعت آماده ارائه خدمات داوطلبانه به هم میهنان عزیز هستند.

دو راننده مفقودی راهداری پیدا شدند 

دو تن از رانندگان راهداری که در گردنه گله بادوش مشغول فعالیت بودند، مفقوده شده بودند که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از نجات دو راهدار الیگودرزی گرفتار در برف خبر داد.

عباس شرفی گفت: دو راهدار شهرستان الیگودرز که شب گذشته در کولاک گردنه گله بادوش گرفتار شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند و حال عمومی آنها خوب است.

وی افزود: هادی سرلک و ابراهیم کرم زاده دو راهدار الیگودرزی شب گذشته به دلیل بارش برف و کولاک شدید در گردنه گله بادوش گرفتار شده بودند که پس از ساعت‌ها، صبح امروز موفق شدیم با کمک بالگرد امدادی آنها به بیمارستان الیگودرز منتقل کنیم و در حال حاضر حال عمومی آنها خوب است.

شرفی اظهار کرد: راهداران شهرستان الیگودرز از جمعه هفته گذشته مشغول برفروبی و خدمت رسانی در راه های اصلی و روستایی بوده‌اند.

آغاز بارش شدید برف در دماوند/ستاد مدیریت بحران آماده باش است

سرپرست فرمانداری دماوند از آغاز بارش شدید برف در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه بارش برف تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

رضا طاهر خانی اظهار داشت: از ساعتی قبل تا کنون بارش شدید برف در دماوند آغاز شده است.

طاهرخانی افزود: با توجه بارش برف در شهرستان دماوند، تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، راهداری، پلیس راه، پلیس راهور، هلال احمر و شهرداری‌ها در آماده باش کامل و در حال خدمت رسانی هستند.

سرپرست فرمانداری دماوند گفت: بر این اساس از شهروندان و مسافران عزیز خواستاریم که با توجه به بارش برف در حوزه استحفاظی شهرستان دماوند و لغزندگی معابر و جاده‌ها، از تردد غیر ضروری خودداری کرده و به اطلاعیه‌های این ستاد توجه نمایند.

وی در ادامه عنوان داشت: از همه رانندگان و مسافران می‌خواهیم در صورت لزوم، برای تردد در محورهای کوهستانی از جمله محور هراز، حتماً زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

طاهرخانی بیان داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه انسداد معابر شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری‌ها اطلاع دهند و همچنین برای دریافت اطلاعات از وضعیت جاده‌ای با شماره ۱۴۱ تماس حاصل نمایند.

راه ارتباطی ۹۴۳ روستای لرستان مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بارش سنگین برف راه ارتباطی ۹۴۳ روستا را در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، دلفان و الیگودرز مسدود کرده است.

مهدی پازوکی در سخنانی گفت: بارش سنگین برف راه ارتباطی ۹۴۳ روستا را در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، دلفان و الیگودرز مسدود کرده است.

وی تصریح کرد: همه ۴۴۶ روستای شهرستان دلفان در محاصره برف قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: ۳۷۱ راهدار با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و با همکاری بخش خصوصی در حال بازگشایی محورهای ارتباطی لرستان هستند.

مرز تمرچین پیرانشهر مسدود شد

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: در حال حاضر مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل کولاک مسدود شده است.

ایرج آزادی در این زمینه اظهار کرد: مسیر منتهی به پایانه مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه عملیات نجات چند مسافر و خودرو که در برف گیر افتاده‌اند هم اکنون توسط پرسنل پایانه و راهداری در حال انجام است، افزود: مسافرانی که از سمت عراق وارد ایران شده‌اند، در سالن‌های پایانه اسکان یافته‌اند.

فرماندار پیرانشهر نیز در خصوص آخرین وضعیت راه‌های این شهرستان گفت: بیش از ۶۰ نفر از مسافرانی که در مسیر مرز تمرچین این شهرستان به دلیل کولاک شدید گرفتار شده بودند در یک عملیات موفقیت آمیز نجات داده شده و به داخل شهر انتقال یافتند.

خضر کاک درویشی افزود: متأسفانه با وجوداطلاع رسانی‌های انجام شده مبنی بر مسدود بودن این مسیر و خودداری از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان ولی شاهد تردد تعدادی خودرو در محور تمرچین بودیم که منجر به گرفتار شدن تعدادی مسافران شد.

وی اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده حدود ۱۵ دستگاه خودرو در این مسیر گرفتار شده بودند که با حضور تیم‌های عملیاتی امداد و نجات مدیریت بحران شهرستان مسافران گرفتار شده در این منطقه پس از ۲ ساعت تلاش یب وقف نجات داده شدند.

فرماندار پیرانشهر در رابطه با آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی پیرانشهر گفت: تمامی محورهای این شهرستان از جمله پیرانشهر- نقده و پیرانشهر – سردشت باز بوده و تردد در آن جریان دارد.

کاک درویشی افزود: تردد به دلیل کولاک شدید بسیار به سختی در جریان است و تقاضا می‌شود که شهروندان از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

وی افزود: باتوجه به احتمال بارش مجدد برف و کولاک شدید در محورها شهروندان به اطلاعیه‌های ستاد بحران و راهداری شهرستان توجه کرده و از تردد در جاده‌ها جدا خودداری کنند.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشور عراق هم مرز است؛ این شهرستان دارای یک مرز رسمی به نام تمرچین است که تنها مرز رسمی استان با اقلیم کردستان عراق محسوب می‌شود.

امدادرسانی به ۴۸۶ خودرو گرفتار شده در محورهای برفگیر ایلام

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از امدادرسانی به ۴۸۶ خودرو گرفتار شده در محورهای برفگیر ایلام طی چند روز اخیر خبر داد.

علی اصغر علی اکبری اظهار کرد: در پی بارش برف در استان تاکنون ۲۵ تیم امدادی هلال احمر در محورهای ایلام به چوار، چوار به ایوان، ایوان به اسلام آباد گردنه قلاجه، ایلام به چرداول، ایلام به تنگه ارغوان، ایلام به دره شهر محدوده مله پنجاب و پاکل، ملکشاهی به ایلام، ملکشاهی به میمه، ملکشاهی به مهران، دهلران به میمه، سیروان به ایلام، چرداول به چهارمله و آبدانان به دره شهر گردنه کبیرکوه مستقر شده و خدمات امدادی را به حادثه دیدگان ارائه کرده‌اند.

وی بیان کرد: نجات گران جمعیت هلال احمر پس از اعزام به مناطق برفگیر نسبت به ۴۸۶ خودرو گرفتار شده و بیش از یک هزار و ۷۰۰ مسافر حادثه دیده امدادرسانی کرده‌اند.

علی اکبری اظهار داشت: امدادگران و نجات گران هلال احمر به ۴ خانوار روستایی متأثر از برف در مناطق روستایی شهرستان ملکشاهی امدادرسانی کردند و اقلام امدادی شامل پتو، موکت و نایلون پوششی را در بین آنها توزیع کردند.

مدیرعامل هلال احمر ایلام بیان کرد: در محورهای برف گرفته تیم‌های هلال احمر در حال خدمات رسانی به خودروها و مسافران در راه مانده هستند و خدمت رسانی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

برف و کولاک ۵ محور استان کرمانشاه را مسدود کرد

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: پنج محور مواصلاتی به خاطر کولاک شدید و یخ زدگی جاده‌ها به دنبال بارش شدید برف مسدود است.

کیخسرو دستغیب اظهار کرد: محورهای مسدود استان شامل هلشی – جلالوند، کوزران – گهواره، سنقروکلیایی- اسدآباد، جوانرود- ثلاث باباجانی و سنقروکلیایی- کامیاران می شود.

وی ادامه داد: همچنین تردد در محورهای دالاهو – اسلام آباد غرب، دالاهو – سرپل ذهاب و گردنه های چهارزبر، حسن آباد، بیدسرخ و مله ماس به دلیل کولاک شدید و محورهای پاوه- نوسود و پاوه- نودشه به دلیل یخ زدگی جاده تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

دستغیب با اشاره به قطع بارش برف در همه راه های استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: با این حال انتظار می رود تا اواسط هفته آینده لغزندگی جاده‌ها و نیاز به استفاده از زنجیر چرخ در برخی محورها و گردنه ها ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات برف روبی و نمک پاشی به صورت مستمر با حضور ماموران پلیس و راهداری در حال انجام است، گفت: ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در جاده های استان حضور داشته و آماده ارائه خدمات ترافیکی به همشهریان و هموطنان هستند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد؛ با توجه به گستردگی بارش ها، تا حد امکان از هرگونه تردد در جاده ها خودداری کنند و اگر اضطراری بر سفر وجود داشت ابتدا از سلامت قسمت های فنی وسیله نقلیه مانند لاستیک ها، چراغ ها، برف پاکن، بخاری، پر بودن مخزن شیشه شور اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

دستغیب در پایان و با بیان اینکه در مقابل پاسگاه های پلیس راه کنترل وسایل نقلیه در حال انجام است و اجازه تردد بدون زنجیر چرخ داده نخواهد شد، گفت: در این شرایط رانندگی با صبر و آرامش و خودداری از عجله و شتاب حتماً باید مورد توجه رانندگان باشد.

جاده‌های اراک-بروجرد و اراک-ملایر مسدود شدند

هشدار کولاک برف و باران - کبنانیوز هشدار کولاک برف و باران - کبنانیوز

مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد برخی محورهای شریانی در استان های غربی خبر داد.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد برخی محورها در استان‌های غربی و شمال غربی کشور در پی بارش سنگین برف خبر داد.

محورهای مسدود به شرح زیر است:

محور اراک – ملایر در استان مرکزی از ساعت ۱۷:۰۵ امروز به علت بارش برف و کولاک شدید تا اطلاع بعدی مسدود می‌باشد.

محور اراک – شازند – ازنا در استان مرکزی از ساعت ۱۷:۰۵ امروز به علت بارش برف و کولاک شدید تا اطلاع بعدی مسدود می‌باشد.

همچنین رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد اعلام کرد: جاده بروجرد به اراک بر اثر بارش برف و کولاک شدید به درخواست راهداری استان مرکزی مسدود شد.

بازگشایی مسیر

محور همدان – سنندج در استان همدان از ساعت ۱۷:۲۰ امروز که به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی گردید.

محور خوی – چالدران در استان آذربایجان غربی از ساعت ۱۷:۴۰ که به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی گردید.

راه ارتباطی ۱۵۰ روستا و ۳ گردنه در کوهرنگ مسدود شد

فرماندار کوهرنگ از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۵۰ روستا و ۳ گردنه در این شهرستان خبر داد.

مرتضی زمان پور با بیان اینکه سرعت وزش باد در شهرهای شهرستان کوهرنگ به ۱۳۰ کیلومتر و گردنه‌ها ۱۵۰ کیلومتر رسیده است، اظهار کرد: به دلیل کولاک و بوران راه ارتباطی ۱۵۰ روستا و سه گردنه «چری»، «شاه منصوری» و «تاراز» مسدود شده است.

وی با اشاره به گرفتار شدن ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف، عنوان کرد: توسط هشت تیم راهداری و چهار تیم هلال احمر افراد گرفتار در برف نجات یافتند.

فرماندار کوهرنگ از اسکان اضطراری ۷۰ نفر در مراکز راهداری و هلال احمر خبر داد و تصریح کرد: به دلیل کولاک و بوران برق دهستان «موگویی» و «سرآقاسید» قطع شد که با تلاش نیروهای شرکت برق و دیزلی شدن ژنراتورها برق منطقه وصل شد.

زمان پور ادامه داد: آب بخشی از مناطق و محله‌های شهر چلگرد و تعدادی از روستاها به دلیل کاهش دما و یخ زدگی قطع شده است.

وی مطرح کرد: مردم و گردشگران از سفر به شهرستان کوهرنگ خودداری کنند.

 احتمال ریزش سنگ و بهمن در ارتفاعات استان تهران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با تاکید بر اجتناب مسافران از سفرهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی گفت: احتمال ریزش سنگ و بهمن در ارتفاعات استان تهران وجود دارد.

عادل مصدقی اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه‌های بارشی برف و باران و کولاک و باد همراه با سرمای شدید که از عصر امروز پنج شنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه از غرب استان تهران در حوزه‌های ملارد و شهریار و رباط کریم ارتفاعات شمال تهران و امام زاده داوود و فشم و و ارتفاعات هراز و محدوده جاجرود و فیروزکوه و آغاز شده بود سامانه قوی از دماوند و فیروزکوه شروع و سراسر استان را فرا گرفت.

مصدقی افزود: در ارتفاعات شدت بارش‌ها و کولاک و سرما زیاد بود و این سامانه‌ها در حال حاضر از شدت آن کاسته شده و محورهای روستایی جاده‌های امام زاده داوود و محور وردیج واریش و لواسان و سایر حوزه‌های روستایی شمیرانات و ارتفاعات دلیچایی و فیروزکوه همگی درگیر بارش برف هستند.

وی در ادامه عنوان داشت: تمام عوامل راهداری استان تهران طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از قبل و به ویژه از امروز تا عصر فردا جمعه اول بهمن ماه در آماده باش کامل هستند و عوامل با تجهیزات زمستانی مشغول ارائه خدمات هستند و برای باز نگه داشتن راه‌های تلاش می‌کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به صدور هشدارهای نارنجی که در روزهای قبل انجام شده گفت: با وجود تمام این هشدارها اما همچنان شاهد این بودیم که عده‌ای از رانندگان بدون داشتن تجهیزات لازم در ارتفاعات کوهستانی حاضر شدند و مشکلاتی را به وجود آوردند.

مصدقی با اشاره به تماس‌های دریافتی از حوزه‌های وردیج واریش در خصوص عدم تجهیزات مناسب گفت: به دنبال بارش برف چند دستگاه نمک پاش مستقر شده اند و نسبت به نمک پاشی و برف روبی فعال هستند و ارائه این خدمات تا عادی شدن شرایط جوی تداوم دارد.

وی تاکید کرد به شهروندان و کاربران جاده‌ای توصیه می‌شود که در این زمان با توجه به فعالیت سامانه‌های نامناسب جوی از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند.

مصدقی بیان داشت: هم اکنون در محدوده دلیچای شاهد بارش برف شدید همراه با برف و کولاک هستیم و تاکید مجدد به عدم قرار گرفتن در جاده‌ها است و سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان است و می‌توانند راهنمایی لازم را کسب کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به یخ زدگی راه‌های استان اظهار داشت: هم اکنون احتمال خطر و ریزش سنگ و بهمن به علت وقوع باد در ارتفاعات استان تهران وجود دارد و تاکید بر اجتناب سفر در محورهای مواصلاتی می‌باشد.

نظر شما