شناسهٔ خبر: 52091714 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسدود شدن راه دسترسی به ۵۶۱ روستای آذربایجانغربی

برف و کولاک راه دسترسی به ۵۶۱ روستای آذربایجانغربی را مسدود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجانغربی گفت: بارش برف و کولاک شدید راه دسترسی به ۵۶۱ روستای استان را مسدود کرده و تلاش‌ برای بازگشایی راه این روستاها ادامه دارد.

منصور نصرتی افزود: علیرغم بازگشایی محورهای روستایی در بیشتر محورهای استان به علت بارش برف و کولاک شدید شب گذشته درحال حاضر راه ۵۶۱ روستا  مسدود شده است.

نصرتی تصریح کرد: این تعداد روستا بیشتر در شهرستانهای سردشت، پیرانشهر و مهاباد در جنوب استان واقع شده است.

وی افزود: تا دیروز از مجموع حدود ۵۰۰ روستایی که راه دسترسی به آنها در بارش قبلی مسدود شده بود راه ۳۵۰ روستا بازگشایی شد اما با بارش مجدد برف در شب گذشته و به دلیل کولاک شدید دوباره راه این تعداد روستا نیز مسدود شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجانغربی ، با بیان اینکه عوامل راهداری پس از آغاز بارش برف با تلاش شبانه ‌روزی، راههای اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف ‌روبی و نمک‌ پاشی کرده اند، افزود: هم اکنون تمامی محورهای ارتباطی استان به غیر از محورهای مهاباد- پسوه - پیرانشهر و محور مهاباد - بوکان و محور مهاباد به سردشت باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی، با تأکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و به هنگام رانندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجانغربی موجب بارش برف در بیشتر نقاط استان شده‌ و ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر استان به بیش از نیم متر رسیده‌ است  و بارشها تا اواخر امشب تداوم خواهد داشت.

 

 

نظر شما