شناسهٔ خبر: 52086386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:

راه ارتباطی و برق ۶۳ روستای ثلاث باباجانی همچنان قطع است

کرمانشاه ـ ایرنا ـ فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی با بیان اینکه از ۱۲۰روستای دارای قطعی، برق ۲۷ روستا هنوز وصل نشده است، گفت: از راه ۲۰۹ روستای شهرستان، راه ارتباطی ۳۶روستا نیز بازگشایی نشده است.

صاحب‌خبر -

«یدالله شکری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: راه دسترسی تازه آباد به ازگله بازگشایی شده است اما متاسفانه در ۲ نطقه به دلیل کولاک باعث مشکلات تردد شده است.

وی ادامه داد: در محور ازگله تا محدوده «مله کرمینه» برف روبی و بازگشایی شده و هفت روستای مجتمع امام علی (ع) باقی مانده که عملیات بازگشایی آنها درحال انجام است.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: طول راه های شهرستان ۶۳۴ کیلومتر است و تمام جاده ها و راه های ارتباطی شهرستان به طور کامل برف گیر شده و کولاک و دمای هوا باعث شده در ساعات شب تردد در قسمت هایی از محورها، با زنجیر چرخ امکان پذیر باشد.

شکری اظهار داشت: در بارش اخیر در کل محورهای شهرستان ثلاث باباجانی شاهد بارش نعمت برف بودیم و با امکانات شهرستان در ‌ساعت اولیه، عملیات برفروبی توسط راهداران شهرستان آغاز شد که به دلیل پراکندگی و تعداد بالای روستاها، سرمای هوا و وقوع کولاک ، عملیات برفروبی با تاخیر مواجه شده است.

وی اصافه کرد: تمام امکانات شهرستان برای خدمات رسانی و کمک به مردم بسیج شده است و از روز گذشته تعدادی ماشبن آلات برف روبی از دیگر مناطق به ماشین آلات راهداری اضافه شده است.

شهرستان حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

آغاز بارش برف از بامداد پنجشنبه در استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز با اشاره به کاسته شدن شدت سرما در مناطق مختلف طی روز چهارشنبه، گفت: پیش‌بینی می شود دمای روزانه حدود چهار تا پنج درجه نسبت به روز قبل و هشت تا ۱۰ درجه دمای شبانه افزایش یابد.

«علی محمد زوراوند» همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به جو استان، افزود: انتظار می رود فعالیت این سامانه امروز پنجشنبه باشد و بیشتر هم نیمه غربی را در برخواهد گرفت و عمدتا بارش ها به صورت برف خواهد بود.

زوراوند خاطرنشان کرد: ورود این سامانه بارشی که با جریان هوای سرد همراه خواهد بود مجددا باعث کاهش شدید دمای هوا خواهد شد به گونه ای که پنجشنبه و جمعه هفته جاری دمای روزانه چند شهر استان از جمله کرمانشاه نیز به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: در روزهای یاد شده پیش‌بینی می شود دمای هوای شبانه مناطق گرمسیری بین ۲ تا ۵ درجه، مناطق معتدل بین ۱۰ تا ۱۴ درجه و مناطق سردسیر هم بین ۱۶ تا ۲۲ درجه زیر صفر برسد.

وی یادآوری کرد: دمای شبانه اکثر شهرهای استان تا اواسط هفته آینده همچنین زیر صفر درجه خواهد بود و تنها مناطق گرمسیری دمای آن ها به بالای صفر می رسد.

نظر شما