شناسهٔ خبر: 52046074 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علوی در تذکر پیش از دستور مطرح کرد

تعرض در حریم میراثی باغ گیاه شناسی ملی ایران

عضو شورای شهر تهران گفت: حریم میراثی باغ گیاه شناسی ملی ایران به عنوان یک فضای ثبت شده، با ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی مورد تعرض قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - احمد علوی گفت: متاسفانه در فرآیند ساماندهی رود دره فرحزاد شاهد بی توجهی به منافع شهروندان هستیم. این ساماندهی نباید به شکلی اتفاق افتد که حق و حقوق تاریخی ساکنان با یک حکم نادیده گرفته شود.

به گفته عضو شورای شهر تهران، مطابق قانون، حریم رودخانه باید آزاد شود، اما با در نظر گرفتن حقوق حقه مالکین حقیقی فرحزاد و پرداخت ما به ازای آن! انتظار داریم سازمان آب و فاضلاب که متولی امر است اقدام مناسب کند و دادستانی هم در صدور احکام قضایی حقوق شهروندان و منافع مردم را رعایت کنند.

علوی گفت: باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به علت نوع کاربری در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده است. اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که حریم میراثی باغ گیاه شناسی ملی ایران به عنوان یک فضای ثبت شده، با ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی مورد تعرض قرار گرفته و باید هرچه سریعتر متولیان میراث در این مورد اقدام مؤثری را لحاظ دارند.

پیشتر مهدی عباسی عضو دیگر شورای شهر تهران در این باره گفته بود که شهرداری تهران در سال‌های گذشته توافقی با سازمان‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌ها در خصوص تعیین تکلیف وضعیت املاک شان داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما