شناسهٔ خبر: 52050574 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

علوی مطرح کرد

ضرورت پرداخت حقوق مالکین حقیقی ساکن فرحزاد در طرح ساماندهی حریم رودخانه

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تملک املاک حریم رودخانه فرحزاد گفت: لازم است حق و حقوق مردم و مالکان اصلی در این منطقه پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز سه‌شنبه بیست و هشتم دی ماه سال جاری برگزار شد، با اشاره به طرح ساماندهی حریم رودخانه فرحزاد اظهار کرد: متاسفانه در فرآیند ساماندهی رود دره فرحزاد شاهد بی توجهی به منافع شهروندان هستیم.

وی اضافه کرد: این ساماندهی نباید به شکلی اتفاق بیفتد که حق و حقوق تاریخی ساکنان با یک حکم نادیده گرفته شود. ساکنان این محله از دیرباز و قبل از تصویب قانون حریم رودخانه، در حریم رودخانه صاحب ملک بوده اند و اکنون نباید بدون در نظر گرفتن حق و حقوق این افراد و پرداخت مبلغی املاک آن‌ها را تصاحب کرد.

علوی با اشاره به لزوم اجرای قانون حریم رودخانه گفت: مطابق قانون حریم رودخانه باید آزاد شود، اما با در نظر گرفتن حقوق حقه مالکین حقیقی فرحزاد و پرداخت ما به ازای آن. انتظار داریم سازمان آب و فاضلاب که متولی امر است و دادستانی در صدور احکام قضایی حقوق شهروندان و منافع مردم را رعایت کنند.

وی تذکری دیگر به ماجرای عجیب تملک چندباره برخی املاک در فرحزاد اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعاتی که رسیده املاکی که در دوره‌های گذشته توسط شهرداری تملک شده، بار دیگر به قصد سودجویی به تصرف افرادسودجو درآمده تا با زد و بند ملک را دوباره به شهرداری بفروشند.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران تاکید کرد: درخواست دارم تا سریعاً به این موضوع رسیدگی و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی همچنین در مورد ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی در جوار باغ گیاه شناسی در تذکری گفت: باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به وسعت ۱۴۵ هکتار در اراضی چیتگر قرار دارد و به علت نوع کاربری و طراحی با شماره ثبت ۳۶۵ مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت گردیده است.

علوی در ادامه تصریحکرد:، اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که حریم میراثی باغ گیاه شناسی ملی ایران به عنوان یک فضای ثبت شده، با ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی مورد تعرض قرار گرفته و باید هرچه سریعتر متولیان میراث در این مورد اقدام مؤثری را لحاظ دارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر یکی از شرکت تعاونی مسکن در صدد بلند مرتبه سازی و تغییرکاربری اراضی موصوف می‌باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت فضا‌های باغ ملی گیاه شناسی به عنوان ذخایر ملی کشور و ارزش آن در سطح ملی و بین المللی در تهران، و همچنین تاثیردر فضای زیست محیطی تهران باید تجدید نظر در این ساخت و ساز‌ها به نفع مردم و گردشگری شهر تهران صورت بگیرد.

نظر شما