شناسهٔ خبر: 52055207 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتقاد از طرح ساماندهي رودخانه فرحزاد بدون توجه به حقوق مالکان

صاحب‌خبر -
انتقاد از طرح ساماندهي رودخانه فرحزاد بدون توجه به حقوق مالکان
خبرگزاری آریا-عضو شورای اسلامی شهر تهران از طرح ساماندهی حریم رودخانه فرحزاد بدون توجه به حقوق مالکان انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سیداحمد علوی، در تذکری با اشاره به طرح ساماندهی حریم رودخانه فرحزاد گفت: در فرآیند ساماندهی حریم رودخانه فرحزاد به حقوق ساکنان آن منطقه که از دیرباز در آنجا ساکن بوده اند، بی توجهی شده است .
علوی با اشاره به لزوم اجرای قانون حریم رودخانه افزود : مطابق قانون ، حریم رودخانه باید آزاد شود اما انتظار داریم سازمان آب و فاضلاب که متولی امر است و دادستانی در صدور احکام قضایی حقوق شهروندان و منافع مردم را رعایت کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری دیگر به ماجرای تملک چندباره برخی املاک در فرحزاد اشاره کرد و گفت : املاکی که در دوره های گذشته از سوی شهرداری تملک شده، بار دیگر به قصد سودجویی به تصرف افرادسودجو درآمده تا با زد و بند دوباره به شهرداری فروخته شود که باید به سرعت به این موضوع رسیدگی شود و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شوند.
انتقاد از طرح ساماندهی رودخانه فرحزاد بدون توجه به حقوق مالکانعلوی همچنین در مورد ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی در حریم باغ ملی گیاه شناسی ایران در تذکری تاکید کرد : این باغ به وسعت 145 هکتار در اراضی چیتگر قرار دارد و به علت نوع کاربری و طراحی با شماره ثبت 365 مورخ 1395/12/10 در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده است ولی حریم این باغ با ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی مورد تعرض قرار گرفته است که متولیان میراث باید اقدام مؤثری انجام دهند.
عضو شورای شهربا توجه به اهمیت باغ ملی گیاه شناسی به عنوان ذخیره ملی و ارزش آن در سطح بین المللی و تاثیردر فضای زیست محیطی تهران افزود :‌ در حال حاضر یکی از شرکت های تعاونی مسکن در صدد بلند مرتبه سازی و تغییرکاربری در حریم باغ گیاه شناسی است که باید این کار به نفع مردم و فضای گردشگری شهر متوقف شود .

نظر شما