شناسهٔ خبر: 51973708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکست‌های پی‌درپی نظامیان امارات و داعش در یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله سنگین به نظامیان امارتی و داعشی خبر داد که مانع پیشرفت آن‌ها به منطقه «حریب» و «دون عین» شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، امروز (جمعه) در حساب کاربری توییتر خود به تشریح عملیات دیگری علیه نیرو‌های اماراتی پرداخت و نوشت: «به لطف خدا نیرو‌های یمنی توانستند با حملات سنگین خود از پیشروی مزدوران اماراتی و تروریست‌های داعشی به منطقه «حریب» و «دون عین» جلوگیری و خسارات زیادی را به دشمنان وارد کنند.»

طبق گفته یحیی سریع، جنگنده‌های دشمن تلاش کردند تا با ۲۴ حمله هوایی به پشتیبانی از مزدورانشان در خلال پیشروی شکست خورده‌شان به سمت شهر‌های حریب و عین بپردازند.

در این حملات ۶ خودروی زرهی دشمن منهدم و بیش از ۴۰ نفر از جمله سرکردگان گردان‌های آن‌ها مجروح شدند. همچنین مواضع دشمنان نیز با ۴ فروند موشک بالستیک مورد هدف قرار گرفت و ده‌ها کشته بر جای گذاشت. این حملات  موجب وحشت و  فروپاشی در صفوف دشمن شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در انتها از خانواده‌های نیرو‌های اماراتی خواست که فرزندان خود را از شرکت در نبرد‌هایی که فقط به نفع آمریکا و سرسپردگان آن‌ها است، منصرف کنند.

روز گذشته نیز سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله دیگری به تجمع عناصر تروریستی داعش و اماراتی در استان شبوه خبر داد که مانع از پیشروی آن‌ها به مناطق عین شده بود.

 طی حدود ۷ سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما