شناسهٔ خبر: 66668286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از کنترل پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت تا اختلاف مصر و رژیم صهیونیستی برسر گذرگاه رفح

گردان‌‌های قسام از تحت کنترل درآوردن یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی خبر داد. این درحالی است که حضور نیروهای صهونیست در گذرگاه رفح باعث اختلاف نظر بین آنها و نیروهای مصری درباره کنترل این گذرگاه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، براساس گزارش‌ها، قسام پهپادی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورد.

در همین ارتباط، گردان‌های قسام اعلام کرد یک پهپاد اسرائیلی را در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه حین انجام مأموریت جاسوسی سرنگون کرده و تحت کنترل خود درآورده است.

ساعاتی پیش نیز گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که عملیات ترکیبی جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در انتهای خیابان مدارس در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه به انجام رسانده است.

بر اساس اعلام گردان‌های قسام، مبارزان این گردان‌ها در مرحله نخست این عملیات گروهی از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی را که در داخل یکی از خانه‌ها سنگر گرفته بودند با گلوله ضدنفر هدف قرار دادند.

سپس به محض انتقال نظامیان صهیونیست به طبقه پایینی خانه، این نظامیان از سوی مبارزان قسام با گلوله ضد نفر «رعدی» هدف قرار گرفتند که در نتیجه آن شماری از این نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

در مرحله بعد این عملیاتض اندکی بعد، چند تن از مبارزان قسام به سوی این خانه رفتند و یک بمب ضدنفر را در ورودی آن منفجر کردند که این اقدام نیز به هلاکت و زخمی‌شدن شماری از نظامیان صهیونیست انجامید.

پس از آن، به محض رسیدن نیروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی برای نجات نظامیان صهیونیستِ زخمی‌شده و بیرون‌کشیدن نظامیان صهیونیستِ به هلاکت‌رسیده، مبارزان قسام یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند و یک تانک مرکاوای دیگر را نیز با بمب «شواظ» منفجر کردند.

علاوه بر این گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک مرکاوای دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال شرق شهر جبالیا با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شرق شهر جبالیا در شمال نوار غزه، گذرگاه رفح در جنوب این باریکه و شمال استان مرکزی نوار غزه نیز از سوی مبارزان قسام هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفتند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در محور «نتساریم» و پشت گورستان شرقی رفح با خمپاره هدف قرار داده است.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قدس یک بمب «برق» را به روی یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «ابوزیتون» در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه منفجر کردند.

یک تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز از سوی مبارزان گردان‌های قدس در شرق اردوگاه جبالیا با گلوله «تاندوم» هدف قرار گرفت.

 ض

زخمی‌شدن ۲۸ نظامی دیگر صهیونیست در نبردهای نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی شمار نظامیان صهیونیستِ زخمی‌شده در نبردهای ساعات گذشته میان ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در نوار غزه را اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در ساعات گذشته ۲۸ نظامی صهیونیست در نبردهای نوار غزه زخمی شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی شماری از این نظامیان صهیونیستِ زخمی‌شده، به شدت مجروح شده و دچار آسیب‌های خطرناکی شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که در جریان نبردهای شمال نوار غزه طی روز جاری ۳ نظامی صهیونیست عضو گردان ۲۰۲ تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی به شدت زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز نیز یک نظامی صهیونیست عضو تیپ «گفعاتی» ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبردهای جاری در جنوب نوار غزه دچار آسیب شدید شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از پایان هفته گذشته تاکنون به زخمی‌شدن ۹۵ نظامی صهیونیست در نبرد با مبارزان مقاومت فلسطین در نوار غزه اذعان کرده است.

گفتنی است این دست آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

 از کنترل پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت تا اختلاف مصر و رژیم صهیونیستی برسر گذرگاه رفح

اختلاف بین صهیونیست‌ها و مقامات مصری در گذرگاه رفح

 یسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و سامح شکری وزیر خارجه مصر مسئولیت بسته‌بودن گذرگاه رفح را به گردن یکدیگر انداختند.

کاتز مدعی شد: با وزرای خارجه انگلیس و آلمان برای قانع‌کردن مصر جهت گشایش گذرگاه رفح برای ورود کمک‌ها به غزه صحبت کردم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد: جهان مسئولیت وضعیت انسانی در غزه را متوجه اسرائیل می‌داند، اما کلید حل این بحران در غزه اکنون در دستان دوستان مصری ماست.

کاتز در ادامه سخنان خود مدعی شد: حماس کنترل گذرگاه رفح را به دست نخواهد گرفت. این موضوع یک ضرورت امنیتی است و ما از آن کوتاه نخواهیم آمد.

سامح شکری وزیر خارجه مصر در واکنش به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: ما به شدت نسبت به تلاش‌های شکست‌خورده اسرائیل برای انداختن مسئولیت بحران انسانی نوار غزه بر گردن مصر، ابراز انزجار می‌کنیم.

وزیر خارجه مصر افزود: ما سیاست تحریف حقایق را نمی‌پذیریم. این اسرائیل است که مسبب بحران انسانی نوار غزه است. کنترل گذرگاه رفح از سوی اسرائیل و عملیات نظامی آن در اطراف این گذرگاه دلیل اصلی عدم امکان ورود کمک‌ها به نوار غزه است.

شکری ادامه داد: اسرائیل باید مسئولیت خود برای ورود کمک‌ها به نوار غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی تحت کنترل خود را بپذیرد.

 از کنترل پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت تا اختلاف مصر و رژیم صهیونیستی برسر گذرگاه رفح

منفجر شدن تونل قسام به روی نظامیان صهیونیست

مبارزان گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) دهانه یکی از تونل‌های از پیش بمب‌گذاری شده را در اطراف ایستگاه قدس در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به روی نظامیان صهیونیست منفجر کردند و آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

مبارزان گردان‌های قسام همچنین در عملیاتی ترکیبی در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند و پس از آن ۷ نظامی صهیونیست حاضر در پشت این تانک را از نزدیکترین فاصله ممکن از پای درآوردند.

همچنین یک بولدوزر نظامی «دی ۹» در شرق رفح، یک بولدوزر نظامی «دی ۹» دیگر در شمال جبالیا، یک تانک «مرکاوای ۴» در شرق جبالیا و یک نفربر و ۲ تانک مرکاوا در شرق جبالیا از سوی مبارزان گردان‌های قسام هدف قرار گرفتند.

جنگ‌افزارهای صهیونیستیِ نفوذکرده به شرق شهر جبالیا نیز هدف حملات خمپاره‌ای گردان‌های قسام قرار گرفتند.

گردان‌های قسام موقعیت توپخانه هویتزر ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در شمال شرق نوار غزه با خمپاره سنگین هدف قرار داد.

یک نظامی صهیونیست نیز در محور پیشروی شرق شهر جبالیا از سوی تک‌تیراندازان گردان‌های قسام هدف قرار داده شد.

 از کنترل پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت تا اختلاف مصر و رژیم صهیونیستی برسر گذرگاه رفح

تظاهرات دانشجویان سوئدی در حمایت از فلسطین

دانشجویان سوئدی روز سه‌شنبه در حمایت از فلسطین تجمعات و اعتراضات گسترده‌ای در شهرها و دانشگاه‌های مختلف این کشور اسکاندیناوی برگزار کردند.

گرتا تونبرگ فعال محیط زیست که در تظاهرات مقابل دانشگاه استکهلم حضور داشت، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دانشجویان سوئد امروز به قیام جهانی دانشجویان می‌پیوندند و در راستای مخالفت با نسل‌کشی در فلسطین و به منظور درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری و پایان اشغالگری اسرائیل دانشگاه‌های سوئد را به تسخیر خود در می‌آورند.

بر اساس گزارش آناتولی، دانشجویان معترض در خارج از دانشگاه گوتنبرگ و محوطه برخی دانشگاه‌های دیگر سوئد چادرهایی بر پا کرده و پرچم‌های فلسطین را برافراشتند.

یکی از دانشجویان به روزنامه سوئدی «داگنس نیهتر» گفت: یک نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها جریان دارد و ما به همین دلیل اینجا هستیم. دانشگاه سوئد چهار توافقنامه با دانشگاه‌های اسرائیلی امضا کرده است که همگی آنها از نسل‌کشی حمایت می‌کند.

دانشجویان معترض از دانشگاه‌های سوئد درخواست کردند تا به توافقنامه‌ها و همکاری خود با دانشگاه‌های اسرائیلی پایان دهند.

دانشجویان دانشگاه گوتنبرگ در ۲۲۵ کیلومتری شمال استکهلم نیز در تظاهراتی که با حضور شماری از کارکنان این دانشگاه برگزار شد، بر پایان همکاری و تمام ارتباطات این دانشگاه با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

معترضان در شهر لوند نیز مقابل ساختمان «کاخ سلطنتی» که دفتر مدیریت دانشگاه لوند در آن قرار دارد، چادر برپا کردند.

انتهای پیام

نظر شما