شناسهٔ خبر: 51948901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقابله نیروهای یمنی با متجاوزان سعودی

مزدوران امارات با وجود حمایت کامل هوایی نتوانستند در دو استان شبوه و ماراب یمن پیشروی داشته باشند و متحمل خسارات سنگین جانی و مالی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نیرو‌های یمنی از مقابله با پیشروی نیرو‌های تحت حمایت امارات به سمت شهرستان‌های عین در استان مأرب خبر دادند.

منابع اعلام خبر افزودند مزدوران امارات با وجود حمایت کامل هوایی نه تنها نتوانستند در این محور‌ها پیشروی داشته باشند بلکه متحمل خسارات سنگین جانی و مالی شدند تا جایی که ده‌ها نفر از آن‌ها کشته یا زخمی شدند.

نیرو‌های یمنی پیش از این خبر داده بودند به مزدوران سعودی در استان شبوه خسارات سنگینی وارد کردند، ضمن اینکه تهدید کرده بودند به تنش افروزی‌های امارات در شبوه پاسخ قاطعی خواهند داد.

گزارشگر العالم در گزارشی از تحولات یمن تاکید کرد، نیرو‌های متجاوز سعودی و اماراتی در استان‌های شبوه و مأرب در شرق یمن تنش‌های جدیدی را آغاز کردند، امارات در تلاش برای حمایت از عربستان در استان مأرب، تعداد قابل توجهی از اعضای گروه‌های تکفیری را به این دو استان گسیل داشت.

ائتلاف متجاوزان از زبان ترکی المالکی، سخنگوی نظامی خود، در شهر عتق استان شبوه از آغاز عملیات نظامی جدید در یمن خبر داد و افزود نیرو‌های ائتلاف در تمامی محور‌ها تحرکاتی را آغاز کرده اند. این تحرکات در شرایطی است که چند روز قبل فیلمی جعلی با ادعای ویدیویی از انبار‌های موشک‌های بالستیک در بندر حدیده منتشر شد، اما پس از چند روز مشخص شد این تصاویر بخش‌های تقطیع شده از یک فیلم مستند آمریکایی از عراق است، حال ترکی المالکی اعتراف کرد این فیلم به اشتباه به دست ما رسید.

هم زمان، محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن گفت اعتراف سخنگوی متجاوزان به رسوایی اخیرشان در انتشار فیلمی از انبار‌های موشکی که در واقع وجود خارجی نداشت، و در ادامه بیان اینکه انتشار این فیلم ناشی از اشتباه بود هم خنده دار و هم تاسف آور است زیرا حاشیه خطای چنین اشتباهی قربانی شدن غیر نظامیان است، البته اینگونه حوادث به دلیل تجاوز ظالمانه به کشور هر روز تکرار می‌شود و به نوعی متجاوزان با حمایت آمریکا بزرگ‌ترین اشتباهات را علیه مردم یمن مرتکب می‌شوند.

نیرو‌های مسلح یمن تاکید کردند خسارات جانی و مالی سنگینی را بر نیرو‌های متجاوز سعودی اماراتی در استان شبوه وارد کردند، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد، نیرو‌های ما حملات گسترده مزدوران سعودی را دفع کردند.

وی افزود خسارات متجاوزان به بیش از ۵۰۰ کشته رسید که در میان این کشته شدگان فرماندهان نیز دیده می‌شوند ضمن اینکه بر اساس اعلام منابع اطلاعاتی در شبوه، بیش از هشتصد نفر از مزدوران امارات نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند. این منابع تاکید کردند نیرو‌های یمنی بیش از صد خودرو و تجهیزات جنگی از جمله خودرو‌های زرهی متجاوزان را منهدم کردند.

یحیی سریع، امارات را به واکنش سخت تهدید کرد و هشدار داد این کشور باید پیامدهای تنش افروزی هایش را بپذیرد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما