شناسهٔ خبر: 51947538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصابت موشک‌های یمنی به محل تجمع عناصر سعودی

نیرو‌های یمنی محل تجمع عناصر وابسته به دشمن سعودی را با ۲ موشک بالستیک هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - نیرو‌های یمنی محل تجمع عناصر وابسته به عربستان را با موشک بالستیک هدف قرار دادند که به دنبال آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

طبق گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: «محل تجمع عناصر دشمن را با ۲ موشک بالستیک هدف قرار دادیم.»

یحیی سریع گفت: «موشک‌ها با دقت به هدف اصابت کرد و تعداد زیادی از عناصر دشمن کشته و زخمی شدند. حرکت باشتاب آمبولانس‌ها برای انتقال زخمی‌ها و کشته‌ها را رصد کردیم.»

وی همچنین تصریح کرد: «با یورش مردوزان و داعشی‌های وابسته به امارات، به سمت مناطقی در استان «شبوه» و «مأرب» مقابله کردیم و علی‌رغم حمایت هوایی که داشتند، موفق به هیچگونه پیشروی نشدند.»

یحیی سریع اضافه کرد: «مزدوران وابسته به امارات در این حمله خسارت سنگینی متحمل شدند و ده‌ها نفر از آن‌ها به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ظهر امروز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود: «به لطف خدا در روز‌های گذشته توانستیم به عناصر داعش و مزدوران امارات در استان شبوه خسارت‌های سنگینی وارد کنیم. به طوری که شمار کشته شدگان آن‌ها به بیش از ۵۱۵ تن از جمله شماری از فرماندهان رسید. در این عملیات همچنین بیش از ۸۵۰ نفر زخمی و بیش از ۲۰۰ نفر نیز مفقود شدند.»

یحیی سریع همچنین تأکید کرد که در زمینه خسارت‌های مادی، بیش از ۱۰۲ خودرو و تعدادی از راکت‌انداز‌های پیشرفته منهدم شد. به عناصر داعش و مزدوران اماراتی ده‌ها موشک شلیک شد. این حملات موشکی به مراکز تجمع مزدوران صورت گرفت و شمار زیادی کشته و زخمی به دنبال داشت.

طی حدود ۷ سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما