شناسهٔ خبر: 51973066 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز بکار دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نهاوند

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نهاوند آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار همراه با تجلیل از خانواده معظم شهدا، فعالان فرهنگی، قرآنی و رسانه و معرفی برترین آثار در نهاوند به پایان رسید.

در این مراسم از خانواده‌های شهید مدافع امنیت «مهدی رفیعی» خانواده شهید راه سلامت «آمنه سلگی» و خانواده شهید رسانه «الله‌مراد نادری» با حضور فرمانده سپاه ناحیه نهاوند، نماینده مردم نهاوند در مجلس و رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تجلیل و قدردانی شد.

هئیت داوران جشنواره در بخش مستند؛ نهضت جهانی مستضعفین، لوح افتخار جشنواره را به اثر «داستان فوتبال(رقصنده با گرگ ها)» به کارگردانی مهدی افضل زاده تقدیم کرد. همچنین در بخش مدافعان حرم نیز لوح افتخار جشنواره به اثر «ژنرال» مهرداد یوسفی و اثر «آقای اصغر اکبر من» به کارگردانی احمد عبدالرحیمی اهدا شد. عبدالرحیمی که در این مراسم حضور نداشت جایزه خود را به خانواده شهید پاشاپور تقدیم کرد. فانوس جشنواره نیز به اثر «محاصره ۳۶۰ درجه» به کارگردانی حامد هادیان اهدا شد.

مهرداد یوسفی کارگردان مستند ژنرال بعد از دریافت جایزه خود در سخنانی کوتاه گفت: در هفته ی قبل در سالگرد شهادت حاج قاسم مسوولین سلیمانیه عراق یادواره ای برگزار کردند که در آن شخصت های برجسته ی عراق از جمله افراد شاخص دو طایفه با حضور قریب پنج هزار نفر حضور داشتند. من جایزه خودم را تقدیم می کنم به مردم کردستان عراق که خالصانه در یادواره شهید سلیمانی شرکت کردند. قبل از ماجرای نجات اربیل هم اتفاقاتی افتاده است که قصد داریم درباره آن هم کارهایی بسازیم و برای نمایش انظار عموم آماده کنیم.

هیئت داوران جشنواره در بخش مستند؛ حافظه ملی، لوح افتخار جشنواره را به اثر «نائب الامام» به کارگردانی محمدعلی یزدانی و اثر «جستجوگر» به کارگردانی محمدمهدی ابراهیمی نصر اهدا کرد. فانوس جشنواره نیز به اثر «پسر طلایی» به کارگردانی عباس وهاج تعلق گرفت.

عباس وهاج، بعد از دریافت جایزه خود گفت: امن جایزه خودم را تقدیم می کنم به همه شهیدانی که با همه جانفشانیهایشان و رمشادتهای خود گمنام ماندند و در دل و قلب ما جاودان اند و امیدواریم آثاری تولید شود که برگی به کتاب قطور انقلاب اضافه کنیم.

هیئت داوران دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مستند؛ تاریخ فرهنگی اجتماعی و دفاع مقدس لوح افتخار جشنواره را به «شهرک دارخوین» به کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، «آورتین» به کارگردانی حسن وزیرزاده و «زنان جبهه شمالی» به کارگردانی محمد مجیدپور را اهدا کرد. فانوس جشنواره نیز به اثر «کد۰۲۴» به کارگردانی عبدالرضا رحمانی نسب اهدا شد.

انتهای پیام/ا

نظر شما