شناسهٔ خبر: 55866496 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس در مهرماه

ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ۲۵ آبان در اصفهان برگزار خواهد شد و جشنواره استانی هفتم مهر در همدان آغاز به کار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

دبیر جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس گفت:آثار برگزیده استانی به جشنواره ملی راه خواهند یافت و علاقمندان می‌توانند در ۲۲ رشته هنری در این جشنواره رقابت کنند.

 رضا ینگجه گفت: این جشنواره در پنج بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود. در رشته هنر‌های نمایشی آثار تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایشنامه، موسیقی و سرود موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود و هم‌خوانی در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه افراد در رشته هنر‌های تجسمی عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی و خوشنویسی نستعلیق رقابت خواهند کرد افزود: در بخش رادیویی نمایش رادیویی و پادکست مورد توجه است.

بخش ویژه استانی زندگی و سیره سرلشکر شهید حاج حسین همدانی خواهد بود و بخش ویژه کشوری ۲۵ آبان  ۱۳۶۱ سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان است.

دبیر جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس در همدان با اشاره به دریافت آثار استانی تا ۱۵ شهریور گفت: این آثار در سه بخش هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن به رقابت گذاشته می‌شود.

امین لطفی مدیر هنری و سینمایی بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان هم با بیان اینکه در هر رشته یک نفر انتخاب و به جشنواره ملی راه می‌یابد گفت: استان همدان همواره در جشنواره ملی دارای رتبه است و در جشنواره سال ۹۳ نوشهر تولیدات هنری همدان به عنوان بهترین آثار رتبه نخست را کسب کرد و در دوره‌های بعد نیز هر سال ۵ یا ۶ اثر صاحب رتبه شدند.

در این مراسم از پوستر «ششمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان» رونمایی شد.

نظر شما