شناسهٔ خبر: 51930317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العالم گزارش داد؛

ادامه ادعا‌های متجاوزان درباره پیروزی‌های خود در یمن

ائتلاف متجاوز سعودی در پی شکست‌ها و رسوایی‌های خود در یمن تلاش می‌کند به طرح ادعا‌ها درباره تسلط بر شبوه ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به طرح ادعا‌ها درباره تسلط نیرو‌های خود بر استان شبوه ادامه می‌دهد و این در حالیست که قرائن و شواهد نظامی نشان می‌دهد نیرو‌های متجاوز تلاش می‌کنند در پی شکست‌های پی در پی خود در یمن، دستاورد‌هایی کسب کنند.

<div id="video-display-embed-code_7500847"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3331939/7500847?width=400&height=300"></script></div>

نیرو‌های متجاوز سعودی - اماراتی در یمن همچنان و با پشتیبانی و فشار تبلیغاتی گسترده، به ادعا‌های خود درباره کسب پیروزی در صحرا‌های یمن ادامه می‌دهند هر چند تنگنایی که متجاوزان در آن گیر افتاده اند، از کذب ادعا‌های آن‌ها درباره کسب این دستاورد‌ها پرده برمی دارد.


منابع اماراتی مدعی شدند یگان عمالقه که از عناصر تکفیری و سلفی تشکیل می‌شود بسیاری از مناطق استان شبوه را تحت سیطره خود در آورده اند و بر مناطقی را که قبلا تحت کنترل نیرو‌های صنعا بود، بار دیگر مسلط شدند.

منابع می‌گویند یگان موسوم به عمالقه تاکتیک خود را تغییر داده و پس از عقب نشینی از مناطق ساحلی به سمت شبوه روی آورده است و بر همین اساس مناطق بیحان و عسیلان و العلم را تصرف کردند. نکته قابل توجه در این درگیری‌ها آن است که یگان عمالقه به بی‌فایده بودن حضور خود در ساحل پی بردند به همین سبب ناچار شدند از آن منطقه عقب نشینی کنند.

همچنین به نیرو‌های تحت حمایت امارات دستور داده شد تمام توان خود را بر جلوگیری از سقوط مأرب با همکاری نیرو‌های شکست خورده سعودی متمرکز کنند.

در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر در حالی که بخش‌های مهمی از مناطق مرزی بین شبوه و مأرب تحت سیطره نیرو‌های یمنی است، این نیرو‌ها ترجیح دادند از این مناطق که قبلا آن‌ها را آزاد کرده بودند برای حمایت از نیرو‌های خود و جلوگیری از فرسایش توان نظامی آنها، عقب نشینی و جنگ را به مناطق کوهستانی منتقل کنند و توان خود را بر آزادسازی برخی مناطق باقی‌مانده از استان مأرب متمرکز کنند.

به این ترتیب پرسش‌هایی درباره علت بازگشت امارات به ائتلاف متجاوز در جبهه‌های شرقی مطرح می‌شود این در حالیست که امارات پیش از این دو بار خروج خود را از توافق با عربستان سعودی اعلام کرده بود.

گزارشگر ادامه داد: اقدامات یمن علیه امارات و سیاست‌های خصمانه این کشور ضد یمن کاملا مشخص است و به نظر می‌رسد توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح و مهمات که چند روز پیش اتفاق افتاد هشداری به امارات باشد که اقدامات خصمانه خود را علیه یمن از سرگرفته است.

متجاوزان با توجه به ادامه تجاوزات خود به یمن، چاره‌ای جز انتشار اکاذیب و اخبار جعلی برای فرار از واقعیت‌های موجود ندارد. سرقت بخش‌هایی از یک فیلم مستند آمریکایی درباره جنگ عراق و پخش آن به عنوان انبار موشک‌های بالستیک ایران در بندر الحدیده یمن، از نمونه‌های این اکاذیب و اخبار جعلی است.

یکی دیگر از رسوایی‌های ائتلاف متجاوز، خبری است که روزنامه فایننشال تایمز انگلیس پخش کرد. در این خبر آمده است عربستان سعودی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواسته است برای تقویت ذخایر موشک‌های سامانه پاتریوت به این کشور کمک کنند. عربستان این درخواست را در پی افزایش حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها مطرح کرده است.

نظر شما