شناسهٔ خبر: 51941484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات یمن؛

تلفات سنگین مزدوران اماراتی در شبوه/ حملات جنون آمیز عربستان به مناطق مختلف یمن

صاحب‌خبر -
تلفات سنگین مزدوران اماراتی در شبوه/ حملات جنون آمیز عربستان به مناطق مختلف یمن
خبرگزاری آریا- ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند به مزدوران و عناصر داعشی وابسته به امارات در جنوب یمن تلفات و خسارات سنگینی وارد کنند.
به گزارش سرویس بین الملل بخرگزاری آریا، سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ظهر امروز (چهارشنبه)، از تلفات سنگین مزدوران اماراتی در استان شبوه (جنوب یمن) خبر داد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نیروهای ما به لطف خدا خسارت های سنگینی به مزدوران و عناصر داعشی امارات در استان شبوه طی روزهای گذشته وارد آورده اند به طوری که تعداد تلفات به بیش از 515 کشته رسیده است که چندین فرمانده هم بین انها دیده می شود. 850 نفر از آنها هم مجروح شده و به گفته منابع تجسسی و اطلاعاتی بیش از 200 نفر از آنها مفقود شده اند.
در ادامه این بیانیه آمده است: در عین حال، خسارت‌ مادی وارده به ماشین آلات و خودروهای زرهی [مزدوردان] به 102 مورد رسیده و تعدادی از توپخانه‌های بزرگ و پیشرفته منهدم شده‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خبر داد که ده‌ها موشک به سوی نقاط تجمع مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه شلیک شلیک شده است که در پی این اقدام، ده‌‌ها تن از آن‌ها کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.
یحیی سریع در ادامه با اشاره به اینکه جزئیات دقیق این عملیات‌ها به زودی اعلام خواهد شد، بیان کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ایستادگی در برابر عناصر داعشی و مزدوران اماراتی حماسه‌ای از جهاد، قهرمانی و فداکاری رقم زدند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه ضمن تأکید بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور یمن، مردم این کشور و مقابله با امارات تا زمان پیروزی، هشدار داد که عواقب اقدامات تنش‌زای امارات سنگین خواهد بود و اماراتی‌ها باید پیامدهای این تنش را متحمل شوند.

حمله هوایی عربستان به زیرساخت‌های مخابراتی یمن
ائتلاف سعودی در ادامه حملات خود به زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی شمال یمن، این بار شبکه‌های ارتباطی در جنوب شهر صعده واقع در شمال یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است.
جنگنده‌های ائتلاف سعودی سه شنبه شب مجددا شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی استان مرزی صعده را هدف قرار دادند.
در همین ارتباط شبکه خبری المسیره گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز دسشب دو بار شبکه ارتباطی منطقه «بنی معین» در شهرستان مرزی رازح را بمباران کردند.
ائتلاف سعودی روز سه شنبه همچنین در هشت نوبت شبکه مخابراتی منطقه «العبدین» در صعده را هدف قرار داد.
ائتلاف سعودی بامداد یکشنبه نیز دکل‌ها و شبکه مخابراتی و ارتباطی استان‌های مهم صعده و عمران را بمباران کرد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی 72 بار شهرهای یمن را بمباران کردند
ائتلاف سعودی حملات بی امان خود به شهرها و روستاهای یمن را متوقف نمی‌کند.
جنگنده‌های ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 44 بار استان شبوه را بمباران کردند. شهرهای بیحان، عین و حریب 37 مرتبه و شهرک القنذع شهر بیحان خود هفت مرتبه بمباران شدند.
در استان مارب نیز منطقه البلق شهر الوادی هشت مرتبه و شهر الجوبه شش بار بمباران شد.
شهر مدغل استان مارب نیز دو مرتبه توسط جنگنده‌های سعودی هدف قرار گرفت.
شهر السوادیه استان البیضاء و شهر خب و الشعف استان الجوف نیز هر کدام سه مرتبه بمباران شدند. شهر الحزم استان الجوف نیز یک مرتبه بمباران شد.
منطقه الاجاشر مشرف به منطقه نجران در مرز با عربستان سعودی نیز چهار مرتبه هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

انصارالله: غیرنظامیان یمنی قربانیان اشتباه بزرگ حمله به یمن هستند
سخنگوی جنبش انصارالله یمن سه شنبه شب در واکنش به اشتباه حاشیه‌ای خواندن جعل ویدئوی انبار تسلیحاتی ارتش یمن از سوی سخنگوی ائتلاف سعودی، گفت: غیرنظامیان یمنی قربانیان اشتباه بزرگ ائتلاف سعودی در حمله به یمن هستند.
محمد عبدالسلام گفت: خنده دار و در عین حال رقت انگیز است که سخنگوی ائتلاف متجاوز با ساختن کلیپ هایی از سایت های موشکی که تنها در فیلم ها وجود ندارد، به رسوایی خود اعتراف کرد و آن را اشتباه حاشیه ای خواند.
وی افزود: هر اشتباه حاشیه ای این چنینی که قربانیان آن غیرنظامیان هستند و هر بار در نتیجه طبیعی تجاوزات وحشیانه طبیعی تکرار می شود، بزرگترین اشتباه و بزرگترین گناهی است که با حمایت آمریکا علیه مردم عزیزمان مرتکب می شود.
ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی گفته بود: ویدئویی بحث‌برانگیز به اشتباه به دست ما رسید و این جزء اشتباه حاشیه‌ای در تعامل با منابع بود.
ائتلاف متجاوز سعودی در جدیدترین رسوایی خود تصاویری از یک فیلم آمریکایی با موضوع عراق را به جای سایت موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن منتشر کرده بود.
محمد عبدالسلام پیش تر نیز گفته بود: این یک رسوایی بزرگ است که سخنگوی ائتلاف متجاوز با تقطیع کلیپی از یک فیلم آمریکایی ادعا می‌کند که تصاویر آن متعلق به یک سایت موشکی انصار الله در الحدیده است.

ادامه ادعا‌های متجاوزان درباره پیروزی‌های خود در یمن
ائتلاف متجاوز سعودی در پی شکست‌ها و رسوایی‌های خود در یمن تلاش می‌کند به طرح ادعا‌ها درباره تسلط بر شبوه ادامه دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به طرح ادعا‌ها درباره تسلط نیرو‌های خود بر استان شبوه ادامه می‌دهد و این در حالیست که قرائن و شواهد نظامی نشان می‌دهد نیرو‌های متجاوز تلاش می‌کنند در پی شکست‌های پی در پی خود در یمن، دستاورد‌هایی کسب کنند.
نیرو‌های متجاوز سعودی - اماراتی در یمن همچنان و با پشتیبانی و فشار تبلیغاتی گسترده، به ادعا‌های خود درباره کسب پیروزی در صحرا‌های یمن ادامه می‌دهند هر چند تنگنایی که متجاوزان در آن گیر افتاده اند، از کذب ادعا‌های آن‌ها درباره کسب این دستاورد‌ها پرده برمی دارد.
منابع اماراتی مدعی شدند یگان عمالقه که از عناصر تکفیری و سلفی تشکیل می‌شود بسیاری از مناطق استان شبوه را تحت سیطره خود در آورده اند و بر مناطقی را که قبلا تحت کنترل نیرو‌های صنعا بود، بار دیگر مسلط شدند.
منابع می‌گویند یگان موسوم به عمالقه تاکتیک خود را تغییر داده و پس از عقب نشینی از مناطق ساحلی به سمت شبوه روی آورده است و بر همین اساس مناطق بیحان و عسیلان و العلم را تصرف کردند. نکته قابل توجه در این درگیری‌ها آن است که یگان عمالقه به بی‌فایده بودن حضور خود در ساحل پی بردند به همین سبب ناچار شدند از آن منطقه عقب نشینی کنند.
همچنین به نیرو‌های تحت حمایت امارات دستور داده شد تمام توان خود را بر جلوگیری از سقوط مأرب با همکاری نیرو‌های شکست خورده سعودی متمرکز کنند.
در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر در حالی که بخش‌های مهمی از مناطق مرزی بین شبوه و مأرب تحت سیطره نیرو‌های یمنی است، این نیرو‌ها ترجیح دادند از این مناطق که قبلا آن‌ها را آزاد کرده بودند برای حمایت از نیرو‌های خود و جلوگیری از فرسایش توان نظامی آنها، عقب نشینی و جنگ را به مناطق کوهستانی منتقل کنند و توان خود را بر آزادسازی برخی مناطق باقی‌مانده از استان مأرب متمرکز کنند.
به این ترتیب پرسش‌هایی درباره علت بازگشت امارات به ائتلاف متجاوز در جبهه‌های شرقی مطرح می‌شود این در حالیست که امارات پیش از این دو بار خروج خود را از توافق با عربستان سعودی اعلام کرده بود.
گزارشگر ادامه داد: اقدامات یمن علیه امارات و سیاست‌های خصمانه این کشور ضد یمن کاملا مشخص است و به نظر می‌رسد توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح و مهمات که چند روز پیش اتفاق افتاد هشداری به امارات باشد که اقدامات خصمانه خود را علیه یمن از سرگرفته است.
متجاوزان با توجه به ادامه تجاوزات خود به یمن، چاره‌ای جز انتشار اکاذیب و اخبار جعلی برای فرار از واقعیت‌های موجود ندارد. سرقت بخش‌هایی از یک فیلم مستند آمریکایی درباره جنگ عراق و پخش آن به عنوان انبار موشک‌های بالستیک ایران در بندر الحدیده یمن، از نمونه‌های این اکاذیب و اخبار جعلی است.
یکی دیگر از رسوایی‌های ائتلاف متجاوز، خبری است که روزنامه فایننشال تایمز انگلیس پخش کرد. در این خبر آمده است عربستان سعودی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواسته است برای تقویت ذخایر موشک‌های سامانه پاتریوت به این کشور کمک کنند. عربستان این درخواست را در پی افزایش حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها مطرح کرده است.

نظر شما