شناسهٔ خبر: 51948986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی ادعای سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی

بازدید بازرسان سازمان ملل متحد از بنادر حدیده یمن

بازرسان سازمان ملل از بنادر استان حدیده در یمن بازدید کردند تا ببینند بر خلاف ادعای ائتلاف متجاوزان، در این بنادر فعالیت‌های نظامی انجام نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم از بازدید بازرسان سازمان ملل متحد از بنادر حدیده در یمن خبر داد تا مطمئن شوند که بر خلاف ادعای ائتلاف متجاوزان، در این بنادر فعالیت‌های نظامی انجام نمی‌شود.

هم زمان نیرو‌های گارد ساحلی یمن که هیئت بازرسان سازمان ملل را همراهی می‌کردند، ادعای ائتلاف متجاوزان را بی اساس و اقدامی در چارچوب تلاش برای انحراف افکار عمومی خواندند.

<div id="video-display-embed-code_7504490"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3332811/7504490?width=350&height=250"></script></div>

زیاد الحسنی، خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد: برای هفتاد و نهمین بار هیئتی از سازمان ملل متحد و نمایندگی این سازمان در حدیده، از بنادر صلیف و راس عیسی در شمال استان حدیده بازدید کردند تا یقین حاصل کنند در این بنادر فعالیت‌های نظامی انجام نمی‌شود یا این بنادر به مکانی برای انبار تجهیزاتی که در حمله به ائتلاف متجاوزان به کار گرفته می‌شود، تبدیل نشده است.

یک افسر یمنی که هیئت سازمان ملل متحد را همراهی می‌کرد، به العالم گفت: هیچ شاهدی از فعالیت‌های نظامی دیده نشده است، این‌ها ماموران سازمان ملل متحدند که برای دیدار از این بنادر آمده اند و بر خلاف ادعای متجاوزان، ثابت شد که هیچ فعالیت نظامی در این بنادر نیست، چون ما از همان روز نخست به توافقنامه سوئد پایبند بودیم.

گارد ساحلی یمن که هیئت سازمان ملل متحد را همراهی می‌کرد، ادعا‌های متجاوزان را دروغ و انحراف افکار عمومی خواند و افزود: سه بندر حدیده برای خدمت به میلیون‌ها نفر از ساکنان کشور بسیار حیاتی هستند.

فؤاد المعمری رئیس لنگرگاه‌ها در بندر صلیف به العالم گفت: در بندر صلیف هیچ انباری وجود ندارد و به طور کلی این بندر یک فضای باز است و ادعا‌ها و اتهام‌هایی که درباره بنادر مطرح کرده اند با هدف زمینه سازی برای ویرانی زیرساخت‌ها در کشور بود.

در اظهارات سازمان ملل متحد و هیئت اعزامی این سازمان چیز جدیدی وجود ندارد، آنان با آنکه برای فعالیت‌های هفتگی خود در مناطق مختلف یمن هزینه قابل توجهی کرده اند، اما باز هم سکوت در پیش گرفتند.

به جای آنکه در پی تسلیحاتی باشند که وجود خارجی ندارد باید در پی آن باشند که کشور‌های اروپایی با فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات، در پی تغذیه جنگ یمن نباشند، این سخن بسیاری از کسانی است که در یمن حضور دارند.

 

نظر شما