شناسهٔ خبر: 51791907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشت مسیر مسدودی ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هشت مسیر بسته شده ناشی از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری این اداره کل بازگشایی شده و هم اکنون تردد در آن‌ها جریان دارد.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان - جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با بارش نزولات آسمانی در جنوب استان ۱۶ محور شریانی و فرعی براثر طغیان رودخانه‌های محلی بسته شد که با تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل هشت محور ارتباطی بازگشایی شد.

وی گفت: همچنین تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان برای بازگشایی محور‌های شریانی دلگان- زهکلوت، کنارک - زرآباد و کنارک -جاسک و همچنین پنج محور فرعی بزمان - دلگان، دلگان - هودیان، دلگان - جلگه، جلگه - چاه هاشم و فنوج - اسپکه با قوت ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴۰ نیروی راهداری این اداره کل همزمان با هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید در قالب ۳۵ اکیپ با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در آماده باش کامل هستنند و با شروع بارندگی‌های شدید در منطقه به ارائه خدمات پرداختند.

وی گفت: توصیه می‌شود هم استانی‌های گرامی ضمن پرهیز از انجام تردد‌های غیر ضروری، در صورت نیاز با توجه به لغزنده بودن مسیر ناشی از تداوم بارندگی‌ها و برودت هوا با رعایت فاصله طولی استاندارد و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

قادری گفت:آگاهی از آخرین وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان، شرایط راه‌های مسدود و بازگشایی شده، محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها، دریافت مسیر و مسافرت بهینه بین شهر‌ها از جمله اطلاعاتی است که مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ به آن‌ها دست یابند.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شمال (زاهدان) و جنوب (ایرانشهر) است.

انتهای پیام/ع

نظر شما