شناسهٔ خبر: 51815083 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توصیه پلیس با توجه به یخبندان در محورهای سیستان و بلوچستان

در پی بارش برف در برخی محور‌های سیستان و بلوچستان و یخبندان رئیس پلیس راه شمال استان توصیه‌هایی را به رانندگان ارائه و بر لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ در محور‌های مذکور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان - سرهنگ مهدی خمر  رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: رانندگان عزیز با توجه به کویری بودن استان و بعد مسافت شهرستان‌ها، عادت به رانندگی در شرایط نامساعد جوی و نیز هوای بارانی در جاده‌های لغزنده ندارد و به همین دلیل در شب گذشته که شاهد بارش برف و باران در برخی محور‌های مواصلاتی استان بودیم چندین مورد تصادف در در جاده‌های استان رخ داد که خوشبختانه هیچ یک از صدمات وارده جانی نبوده است.

وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به کاهش دما و بارندگی در محور‌های استان و لغزنده بودن سطح جاده‌ها و یخبندان در محور‌ها علی الخصوص محور زاهدان به خاش و محور زاهدان به بم و محور زاهدان به زابل با احتیاط بیشتر رانندگی نمایند.

سرهنگ خمر گفت: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها، در صورت ضرورت سفر لباس گرم و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل نمایند.

او  گفت:رانندگی در یخبندان، نسبت به شرایط آب و هوای عادی سخت‌تر است و اصول خاص خود را دارد، آهسته رانندگی کردن، از عجله شتاب پرهیز کردن، فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت نمودن، شیشه و آینه‌ها را تمیز و آرام و حساب شده، ترمز بگیرند و به هیچ وجه به طور ناگهانی ترمز نکنند و پیش از توقف، فاصله بیشتری را برای گرفتن ترمز در نظر گرفته و پدال ترمز را به آرامی فشار دهند.

رئیس پلیس راه شمال استان در پایان از همه رانندگان خواست:حتی المقدور در این شرایط آب و هوا از رانندگی در جاده‌های استان خوداری نمایند و در صورت تردد حتما تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ، مثلث شبرنگ به همراه داشته باشند و از سرعت و سبقت در این شرایط جوی که علت اصلی تصادفات هست خوداری نمایند.

انتهای پیام/ع

نظر شما