شناسهٔ خبر: 5173144 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

3 تکواندوکار کشورمان حذف شدند/ روز بی‌مدال ایران در تراکتور

ایلنا: روز پنجم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان برای ایران خوب نبود چراکه هر 3 نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پنجمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) با برگزاری مرحله‌مقدماتی اوزان 73-کیلوگرم زنان و 87- و 87+کیلوگرم مردان از صبح امروز (شنبه) در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابیسنک آغاز شد.

سجاد مردانی، تکواندوکار وزن 87+کیلوگرم کشورمان، پس از  استراحت در دور اول، در نخستین گام به مصاف"مارتین سدراس" از جزایر سیسیل رفت و در کمتر از 30 ثانیه در راند اول حریفش را ناک اوت کرد.

مردانی در ادامه رو در روی "روبلیز دسپایگن" از کوبا قرار گرفت که در پایان 3 راند مبارزه نزدیک و نفس‌گیر در نهایت 5 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این بازیکن کوبایی مدال برنز المپیک و جهان را در کارنامه دارد.

هانیه اخلاقی8همچنین هانیه اخلاقی تکواندوکار وزن 73-کیلوگرم کشورمان که در نخستین گام به مصاف "اسنا ایدین" از ترکیه(دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان 2009) رفته بود  در راند طلایی به برتری رسید و راهی دور دوم شد اما در این مرحله نتیجه را به "جکی گالووی" از امریکا واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امید عمیدی

امید عمیدی تکواندوکار وزن 87- کیلوگرم کشورمان نیز که در نخستین گام، "نیونگسا مالاندا" از کنیا را پیش رو داشت به دلیل حاضر نشدن این ورزشکار در این مبارزه، برنده علام شد و راهی دور بعد شد. نماینده کشورمان در دور دوم به مصاف "کیا چانگ" از چین تایپه(دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا) رفت که در ثانیه های پایانی و با اختلاف یک امتیاز، 14-13 نتیجه را واگذار کرد و گردونه مسابقات حذف شد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد. تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نظر شما