شناسهٔ خبر: 5163179 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

شکست میلیمتری محمد کاظمی مقابل حریف کره‌ای/ نماینده‌ایران به نیمه‌نهایی نرسید

ایلنا: رقابت‌های مرحله مقدماتی وزن 54-کیلوگرم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان به پایان رسید و محمد کاظمی با قبول شکست برابر قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها از دور مسابقات کنار رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، چهارمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان(G12) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابت‌های اوزان 53-و 73+کیلوگرم زنان و 54-کیلوگرم مردان از صبح امروز(جمعه) در ورزشگاه"تراکتور" شهر چلیابیسنک در حال برگزاری است و پرونده محمد کاظمی با 3 پیروزی و یک باخت در این رقابت‌ها بسته شد.

محمد کاظمی تکواندوکار وزن 54-کیلوگرم کشورمان، در اولین مبارزه خود در این رقابت‌ها به مصاف "جورجیو نیکولائو" از قبرس رفت که در پایان با نتیجه 15-5 به برتری رسید، سپس رو در روی "تایلر موسکات" از کانادا قرار گرفت که در یک مبارزه جذاب، دیدنی و یکطرفه و در پایان راند دوم، نماینده کانادا را با نتیجه 15 بر صفر و بدون حتی از دست دادن یک امتیاز، مغلوب کرد و راهی دور سوم شد. در این مرحله کاظمی مقابل "وهاب زازایی" از افغانستان با نتیجه 19 بر 6 به برتری رسید و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت.

کاظمی برای راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی "تایی هون کیم" از کره جنوبی را پیش رو داشت که در رقابتی بسیار نزدیک و پایاپای نتیجه را 11 بر 10 واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

این تکواندوکار کره‌ای عنوان قهرمانی دوره‌قبل مسابقات‌جهانی را در کارنامه داشت و در بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات آسیایی بر سکوی قهرمانی ایستاده بود. او در 4 دوره حضور در مسابقات گرندپریکس نیز یک طلا، یک نقره و یک برنز را بدست آورده بود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز سه شنبه (22 اردیبهشت ماه) در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نظر شما