شناسهٔ خبر: 51585924 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استان همدان برای پنجمین روز متوالی بدون فوتی کرونایی

استاندار همدان گفت:در ۵ روز متوالی خوشبختانه هیچ فردی بر اثر کرونا در استان فوت نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا قاسمی فرزاد, استاندار همدان در ستاد مشترک ملی و استانی مدیریت بیماری کرونای استان همدان گفت: سویه اومیکرون هنوز وارد استان نشده، اما سرایت آن به سرعت رو به افزایش است، زیرا از ۸۰ کشور جهان در مدت یک هفته به ۱۱۰ کشور رسیده و پیام ناخوشایندی را دنیا به ما داده است.

او با اشاره به اینکه سرایت سویه اومیکرون ۴ برابر سویه دلتاست افزود: در کشور ۸ مورد اومیکرون شناسایی شده که رعایت دستورالعمل‌ها باید جدی‌تر گرفته شود و برای یک ایمنی فراگیر تزریق دوز سوم مورد تاکید است.

استاندار همدان تأکید کرد: در همدان نوبت دوز اول ۹۲ درصد، نوبت دوم ۷۸ درصد و نوبت سوم ۸ درصد انجام شده که فوتی کرونای همدان در ۵ روز متوالی صفر بوده و تاکید بیشتر بر تزریق دوز سوم واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه به طور قطع رعایت شیوه نامه‌ها کمک بزرگی در کاهش مبتلایان و فوتی‌های استان داشته است، تصریح کرد: به جز شهرستان کبودرآهنگ که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد بقیه شهر‌های استان آبی هستند.

او بیان کرد: باید شیوه نامه‌ها در مدارس و مکان‌های مذهبی به درستی رعایت شود و از تهویه مناسب برخوردار باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در ادامه گفت: صیانت و مراقبت از آمار‌های کنونی و اصل تقویت واکسیناسیون به ویژه دوز سوم از اولویت‌های شیوه نامه‌های بهداشتی است که در کنار آن زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هم باید در نظر داشت

محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه در استان کیت تشخیص اومیکرون وجود دارد و جای نگرانی نیست، افزود: تعداد مراجعان سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ نفر بوده و ۵۴ نفر در بیمارستان ها بستری شده اند و از این تعداد۱۴ نفر قطعا به کرونا مبتلا هستند. 

در این نشست همچنین خانم دکتر ترکمان به عنوان معاون بهداشتی جدید دانشگاه علوم پزشکی همدان معرفی شد.

انتهای پیام/غ

نظر شما