شناسهٔ خبر: 51586996 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در ویروس اومیکرون احتمال بستری شدن بیماران کمتر است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت:احتمال بستری شدن افراد مبتلا به اومیکرون کمتر است و بیماران بیشتر باید سرپایی مداوا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه کیت‌های تشخیص اومیکرون برای استان تامین شده است گفت: با استفاده از کیت‌های تشخیص در هر نوع ویروس نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد همه سویه‌ها را تشخیص داد و تنها درصدی از بیماران پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش پی. سی. آر با استفاده از کیت تشخیصی وضعیت شان در زمینه ابتلا به اومیکرون بررسی می‌شود.

او افزود: اساس مدیریت اومیکرون بر خلاف ویروس دلتا، مدیریت بیماران سرپایی است چرا که احتمال بستری شدن افراد مبتلا به اومیکرون کمتر است و بیشتر باید سرپایی مداوا شوند.

مجذوبی تاکیدکرد: طبق بخشنامه جدید سازمان‌های بیمه گر از این پس داروی رمدسیویر برای بیماران سرپایی به صورت آزاد محاسبه شده و تنها افراد بستری در صورت دریافت این دارو مشمول بیمه می‌شوند که این موضوع افراد مبتلا با اومیکرون را با چالش مواجه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت: رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها بر اساس شمار افراد بستری در بیمارستان‌ها است و در صورت شیوع اومیکرون شمار بیماران سرپایی افزایش می‌یابد با این وجود خواستار اعمال محدودیت‌ها تا ۲ هفته دیگر در شهرستان زرد کبودراهنگ هستیم.

انتهای پیام/م

نظر شما