شناسهٔ خبر: 51335341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

از دهم مهر تا کنون؛

384 دانش‌آموز قزوینی با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌ بستری شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از 10 مهر تا 20 آذر ماه 384 دانش‌آموز با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که 41 نفر از آن‌ها دارای تست مثبت کرونا بودند؛ البته کانون آلودگی این دانش‌آموز‌ان مشخص نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلال رحمانی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: درحال حاضر سه شهرستان آوج، البرز و آبیک آبی و سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۵۸ دوز واکسن در استان تزریق شده که 92.5 درصد نوبت اول و حدود 80 درصد افراد بالای 12 سال را شامل می‌شود، درصد پوشش 12 تا 18 سال در نوبت اول 90 درصد و در نوبت دوم نیز 68 درصد است.

وی بیان کرد: در مجموع 970 هزار و 30 دوز واکسن در نوبت اول، 829هزار و 410 دوز در نوبت دوم و 39 هزار و 418 دوز در نوبت سوم تزریق شده است که 89.3 درصد دوز برای نوبت اول و  76.4 درصد نوبت دوم را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: 100 دانش‌آموزان نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده و میزان تزریق دوز دوم به حدود 75 درصد رسیده است.

وی درباره موارد بستری دانش‌آموزان با علایم حاد تنفسی عنوان کرد: از 10 مهر تا 15 آبان ماه 166 مورد زیر 18 سال با علایم حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که 29 مورد آن‌ها دارای تست مثبت کرونا بودند که از این آمار 130 مورد بستری و 10 مورد مثبت مربوط به رده سنی زیر 12 سال است.

رحمانی ادامه داد: از 16 آبان ماه تا 20 آذر نیز 182 دانش‌آموز با علایم حاد تنفسی در بیمارستان بستری شده که 12 نفر از آن‌ها دارای تست مثبت کرونا بودند که از این تعداد 153 نفر زیر 12 سال بودند که 7 مورد مثبت داشتند.

استفادده از ماسک توسط دانش‌آموزان 84 درصد است

این مسئول عنوان کرد: امروز تاکید شده که بهورزان و مراقبین سلامت به مدارس رفته و بررسی کنند تا کانون‌های آلودگی دانش‌آموزان مکشخص شود که آیا ابتلای آن‌ها در مدارس بوده و یا در سایر مکان‌ها، منزل و مراسمات بودده است.

وی بیان کرد: از یکم تا یازدهم آذر ماه براساس بازدیدهای صورت گرفته از مدارس میزان استفادده شاغلین از ماسک 89 درصد و دانش‌آموزان 84 درصد بوده است، میزان استفادده از مواد گندزدایی 94 درصد و رعایت فاصله فیزیکی 66 درصد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: چیدمان نیمکت‌ها و استفاده از تهویه 69 درصد بوده است، براساس دستورالعمل درصورت امکان حتما باید از هواکش و ونتیلاتور در کلاس‌ها استفاده شود، رغیراین صورت هر یک ساعت باید 10 دقیقه پنجره‌ها باز باشد؛ که البته اگر میزان مصرف انرژی در این 10 دقیقه محاسبه شود بستن تهویه مقرون به صرفه‌تر است.

وی عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت خیرین برای تهیه دستگاه تهویه که هر عدد حدود 300 هزار تومان است، استفاده کرد.

این مسئول اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان کلید خورده و از امروز در سطح ادارات  داشتن کارت واکسن و یا پی سیر آر منفی الزامی است و برای اجرای آن نظارت خواهیم داشت.

رحمانی گفت: مجوز برگزاری کنسرت باتوجه به محدودیت‌های هر استان در ستاد کرونای آن استان بررسی می‌شود.

 

نظر شما