شناسهٔ خبر: 51302439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فینال مازندرانیِ لیگ برتر کشتی آزاد؛ هر دو جام لیگ به مازندران رسید

ساری – ایرنا – صعود تیم‌های کشتی آزاد فولادین ذوب آمل و صنایع مازندران به دیدار نهایی لیگ برتر کشتی آزاد کشور فینال تمام مازندرانی در لیگ برتر کشتی آزاد را رقم زد تا علاوه بر این که ثبت شدن قهرمانی این دوره از لیگ به نام مازندران قطعی شود، برای نخستین بار هر دو جام آزاد و فرنگی به مازندران برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد کشور صبح امروز جمعه در سالن ورزش ۱۲ هزار نفری آزادی تهران با حضور چهار تیم فولادین ذوب آمل، دانشگاه آزاد اسلامی، صنایع مازندران و داروسازی سهند ارس برگزار شد که پس از انجام دو مسابقه مرحله نیمه‌نهایی، دو تیم فولادین ذوب آمل و مازندران با پیروزی مقابل حریفان خود توانستند به فینال رقابت‌ها صعود کنند تا برای نخستین بار یک فینال کاملا مازندرانی در لیگ برتر کشتی آزاد ثبت شود.

پیش از این یک بار در سال ۱۳۹۷ فینال لیگ برتر کشتی آزاد بین تیم ستارگان ساری و بیمه رازی بابل برگزار شده بود که از آن با عنوان فینال مازندرانی لیگ برتر کشتی یاد می‌شد ، اما کادر فنی و مدیریتی بیمه رازی بابل غیر بومی و از تهران بودند و تیم نیز فقط برای همان مسابقات بسته شده بود. به همین دلیل تیم بیمه رازی بابل مانند دوره‌ای که با نام بیمه رازی جویبار قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد، تیم بومی مازندران به حساب نمی‌آمد ، اما تیم‌های فولادین ذوب آمل، صنایع مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی امسال با کادر فنی و مدیریتی بومی پا به عرصه رقابت‌ها گذاشتند و توان مدیریتی و فنی کشتی مازندران پشتوانه این تیم‌هاست.

 در نخستین تقابل مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات، آزادکاران فولادین ذوب آمل به مصاف کشتی‌گیران داروسازی سهند ارس رفتند که در پایان تیم آمل موفق شد با نتیجه ۸ – ۲ حریف خود را شکست دهد و فینالیست شود.

رضا اطری، مرتضی قیاسی، عرفان الهی، تیمور بیژویف، محمدحبیب کادی ماگمادوف، امیرحسین فیروزپور و محمدحسین محمدیان از فولادین ذوب آمل حریفان خود را شکست دادند و امیرحسین زارع در سنگین وزن به دلیل حضور نیافتن امین طاهری از داروسازی سهند ارس روی تشک برنده اعلام شد. هادی وفایی‌پور و پیمان نعمتی از تیم آمل نیز مقابل کشتی‌گیران سهند ارس شکست خوردند.

فینال مازندرانیِ لیگ برتر کشتی آزاد؛ هر دو جام لیگ به مازندران رسید

تیم کشتی فرنگی فولادین ذوب آمل نیز چهارشنبه ۱۷ آذر پس از پیروزی در نیمه‌نهایی با برتری مقابل اندیشه‌نگار پارس لرستان به فینال لیگ برتر کشتی فرنگی راه یافت و توانست در فینال با غلبه بر سینا صنعت ایذه جام قهرمانی لیگ برتر کشتی فرنگی را به مازندران بیاورد.

صنایع مازندران - دانشگاه آزاد

در دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به سرمربیگری بهنام طیبی مربی باسابقه قائمشهری و تیم صنایع مازندران به سرمربیگری رضا یزدانی کشتی‌گیر شناخته شده اهل جویبار به مصاف هم رفتند.

عباس گادجی ماگمدوف، رحمان عموزاد، فرزاد عموزاد، ماگومد ماگمدوف، جمال عبادی، علی سوادکوهی، احمد بذری، اسماعیل نجاتیان و مجتبی گلیج از صنایع مازندران حریفان خود از تیم دانشگاه آزاد را شکست دادند. تنها شکست صنایع هم به نام سجاد غلامی در مصاف با امیر محمدی از دانشگاه آزاد ثبت شد.

فینال مازندرانیِ لیگ برتر کشتی آزاد؛ هر دو جام لیگ به مازندران رسید

این نخستین بار در تاریخ لیگ‌های برتر کشتی آزاد و فرهنگی کشور است که هر دو جام قهرمانی در یک سال توسط تیم‌های مازندرانی تصاحب می‌شود. جام قهرمانی لیگ برتر کشتی فرنگی یک بار سال ۱۳۸۸ توسط تیم امام رضا(ع) قائمشهر به مازندران رسید و امسال برای دومین بار با قهرمانی فولادین ذوب آمل در لیگ برتر کشتی فرنگی این جام به نام مازندران ثبت شد. در کشتی آزاد نیز نخستین بار سال ۱۳۸۹ تیم بومی شهدای جویبار قهرمان ایران شد و دو بار هم تیم‌های بیمه رازی جویبار و بیمه رازی بابل در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ قهرمان ایران شدند.

دیدارهای رده‌بندی و نهایی این مسابقات عصر امروز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود و ابتدا از ساعت ۱۶ تیم به مصاف داروسازی سهند ارس می‌رود و پس از آن از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های فولادین ذوب آمل و صنایع مازندران برای کسب عنوان قهرمانی دیدار می‌کنند.

نظر شما