شناسهٔ خبر: 51298636 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

میرعمادیان: در نقل و انتقالات خوب عمل کردیم

از دلیل افت حسن یزدانی تا تقابلش با نایفونوف در لیگ کشتی

سرمربی تیم کشتی آزاد فولادین ذوب آمل معتقد است لیگ کشتی می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

زاوش محمدی: تیم کشتی فولادین ذوب آمل یکی از تیم هایی است که امسال برای اولین بار در لیگ کشتی شرکت کرده که در بخش آزاد، مصطفی میرعمادیان هدایت این تیم را بر عهده دارد و با استفاده از نفراتی مانند حسن یزدانی و امیرحسین زارع برای قهرمانی در لیگ برتر می جنگد و امروز باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف سهند ارس برود.

در همین راستا، مصطفی میرعمادیان، سرمربی تیم فولادین ذوب آمل در گفت و گو با خبرآنلاین درباره لیگ امسال گفت:  امسال لیگ ما بسیار خوب و با کیفیت برگزار شده و هم از نظر کمی، و هم از نظر کیفی سطح بسیار خوبی داشته. برای اولین بار در لیگ امسال ۱۴ تیم حضور داشتند و در مرحله مقدماتی، تیم های بزرگ و مطرح در ۴ گروه مختلف تقسیم شدند که طبق پیش بینی، تیم هایی که سرمایه گذاری بیشتری کرده بودند و مهره های با کیفیت تری داشتند، توانستند به نیمه نهایی صعود کنند.

وی ادامه داد:  من از این بابت خیلی خوشحالم که باشگاه های مختلف در لیگ حضور دارند و به کشتی گیر ها کمک می کنند، یعنی زمانی که مسابقات جهانی نروژ تمام شد، کشتی گیران بلافاصله وارد مسابقات لیگ شدند و به حال خود رها نشدند، و همین باعث می شود تا سطح آمادگی کشتی گیر ها مناسب باشد. قبلا کشتی گیر ها با آمادگی کم وارد اردو می شدند اما برگزاری چنین لیگ پویایی باعث می شود که آمادگی نسبی بین ورزشکارها برقرار باشد و همین امر به تیم ملی کمک می کند.

میرعمادیان درباره حضور باشگاه های مختلف در لیگ افزود: باشگاه هایی که به لیگ کشتی وارد می شوند باید حفظ شوند تا در این عرصه بمانند و دلسرد نشوند. باید از سوی فدراسیون برای این باشگاه ها تمهیداتی اندیشیده شود تا آن ها سال های بعد هم تیم داری کنند و بعد از یکی دو سال از لیگ نروند. به هر حال سرمایه دار هم می خواهد در ازای سرمایه گذاری، دیده شود و در بحث تبلیغات و مزایای تیم داری نفع ببرد که باید در این راستا یک قانون مناسب تدوین شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته تیم های خیلی خوبی بودند که با سرمایه بالا وارد کشتی شدند اما چون برای حفظ آن ها برنامه نداشتیم، بعد از یک یا دو سال لیگ را ترک کردند در حالی که این تیم ها، سرمایه کشتی هستند و باید از آن ها حمایت شود. این تیم ها با تزریق پول به چرخیدن اقتصاد لیگ و ورزشکار کمک می کنند چون ورزشکار ها، بجز پاداشی که به آن ها داده می شود دیگر ردیف حمایتی خاصی ندارند در حالی که یک ورزشکار حرفه ای از نظر مواد غذایی، مکمل و مخارج ورزش هزینه زیادی دارد که لیگ به  تامین این مسائل مالی کمک می کند.

از دلیل افت حسن یزدانی تا تقابلش با نایفونوف در لیگ کشتی

این مربی سازنده کشتی مازندران، درباره اینکه چرا این استان علی رغم حضور کشتی گیران مستعد نتوانسته یک تیم ثابت در لیگ کشتی داشته باشد عنوان کرد: ما در سطح استان مازندران کارخانه های بزرگی نداریم، در اصفهان کارخانه هایی مانند فولاد یا ذوب آها هستند اما در مازندران فقط یک شرکت کاله هست و چندان کارخانه دیگری وجود ندارد. در اهواز کارخانه فولاد وجود دارد یا در استان های دیگر صنایع دیگر اما در مازندران نه.

وی افزود: از طرفی در سال های گذشته با بعضی تیم هایی که وارد لیگ شدند برخورد خوبی نشد و چون قوانین قوی وجود نداشت، نتوانستند آن ها را حفظ کنند. ما خیلی گفتیم که لیگ را قانون مند کرده و به اتحادیه جهانی معرفی کنید تا لیگی پویا باشد اما گوش ندادند. حتی گفتیم از قوانین فوتبال الگو بگیرید تا یک اساسنامه محکم برای لیگ کشتی تدوین شود اما هر کس به سلیقه خود اساس نامه را  نوشت و همه این ها باعث شد تشکیلات لیگ نتواند سرمایه دار را از مزایای سرمایه گذاری منتفع کند.

سرمربی تیم کشتی فولادین ذوب آمل درباره استفاده از جوان ها در مرحله مقدماتی و نفرات با تجربه در نیمه نهایی ادامه داد: اتفاقا لیگ محل حضور با تجربه هایی است که فشار مسابقات جهانی و المپیک را تجربه اند. چون کشتی ها در لیگ به صورت تک کشتی است پس با تجربه ها موفق ترند. در مسابقات گروهی یا دوره ای هم می بینیم که گاه کشتی گیران ما در دور اول و دوم خوب عمل می کنند اما وقتی رقابت ها چند دور برگزار شود رفته رفته بدنشان تحلیل می رود.

وی افزود: ما در مقدماتی با تدبیر مدیرعامل باشگاه، از نیروهای بومی استفاده کردیم که میانگین سنی آن ها بین ۱۸ تا ۲۱ سال بود. در نیمه نهایی اما شرایط به نوعی است که می توانستیم ۲ کشتی گیر خارجی و چند یار جدید جذب کنیم و به نظرم در نقل و انتقالات موفق عمل کردیم اما هزینه چندانی نداشتیم. از طرفی یک ماه و نیم با این بچه ها در اردو بودیم و با آن ها کار کردیم تا هم ایرادات شان رفع شود هم از نظر مالی کمی حمایت شوند. تیم فولادین ذوب آمل هم تیمی است که می خواهد سال های متمادی لیگ شرکت کند و برنامه خاصی برای ماندن در کشتی دارد که تمرکز اصلی آن هم بر بستر سازی و پرورش نسل های جدید کشتی مازندران است.

میرعمادیان درباره شرایط حسن یزدانی هم توضیحاتی ارائه داد و گفت:  افت حسن یزدانی پس از مسابقات جهانی طبیعی است، حسن یزدانی از دو مسابقه بزرگ المپیک و جهانی برگشته و فشارهای زیادی که برای حضور در این مسابقات روی ورزشکار می آید را قطعا می دانید. برای شرکت در المپیک یک روند دو تا سه ساله طی می شود و از طرفی حسن با یک باخت ناخواسته در المپیک از نظر روحی فشار زیادی تحمل کرد اما در جهانی موفق شد تیلور را ببرد و در این فاصله ها دچار ضرب دیدگی هایی شد. نگاه ما هم فقط به باشگاه نیست بلکه نگاه ملی داریم و اگر بدانیم حسن دچار مصدومیت است از او استفاده نمی کنیم. نقل و انتقالات ما هم فقط به یزدانی محدود نشد بلکه مرتضی قیاسی کشتی گیر المپیکی و پیمان نعمتی ورزشکار آینده دار را جذب کردیم که می تواند پدیده لیگ باشد.

از دلیل افت حسن یزدانی تا تقابلش با نایفونوف در لیگ کشتی

او درباره تقابل یزدانی و زارع با نایفونوف و طاهری که می تواند از رقابت های جذاب نیمه نهایی باشد تصریح کرد: مسابقات لیگ را نمی توان با جهانی مقایسه کرد چون لیگ فلسفه خاص خودش را دارد. اگر ببینیم شرایط یزدانی تا روز مسابقه خوب است و آمادگی دارد، از او بهره می بریم. نایفونوف سه بار به یزدانی باشه و شاید خودش هم منتظر چنین روزی است تا حسن را ببرد، اما ما شرایط را تا روز مسابقه می سنجیم و اگر بدانیم با کشتی گرفتن یزدانی مصدومیتش تشدید می شود بحث ملی را در نظر می گیریم و از او استفاده نمی کنیم.

وی ادامه داد: امیرحسین زارع هم تمرینات خیلی خوبی برگزار کرده و چون جوان است بدنش زود به آمادگی می رسد و امیدواریم او هم در مقابل رقیب هایش موفق باشد هرچند باز هم می گویم لیگ حادثه های خاص خودش را دارد و فلسفه اش متفاوت است.

۲۵۷ ۲۵۱

 

نظر شما