شناسهٔ خبر: 51302649 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درستکار: قهرمان لیگ کشتی آزاد غیرقابل پیش‌بینی است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: انتخاب قهرمان لیگ غیر قابل پیش‌بینی است اما همین که اسپانسرها آمده اند و کمک می‌کنند باعث خوشحالی است. به لیگ همیشه اعتقاد دارم و می‌گویم مربیان توانمند هستند و می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «پژمان درستکار» روز جمعه درباره برگزاری مرحله نیمه‌نهایی لیگ کشتی اظهار داشت: کشتی ما به برگزاری لیگ احتیاج دارد. لیگ همه ساله به چرخه کشتی کمک کرده و باعث شده تیم ملی نفرات را شناسایی کنند. لیگ به آمادگی ملی‌پوشان نیز کمک می‌کند. 

وی درباره برتری مرتضی قیاسی مقابل شاخیف قهرمان روسیه گفت: قیاسی کشتی بسیار خوبی گرفت و این باعث خوشحالی است. همچنین محمد نخودی هم با مقابل ماگمادوف کشتی خوب و تماشایی گرفت. دلیل باخت نخودی عدم تجربه کافی در حفظ امتیاز بود و ضمن اینکه در این مقطع کشتی‌گیران آمادگی بالایی ندارند با این وجود نخودی روز به روز پیشرفت می‌کند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد پیش بینی خود از تیم قهرمان خاطرنشان کرد: این موضوع غیر قابل پیش‌بینی است اما همین که اسپانسرها آمده اند و کمک می‌کنند باعث خوشحالی است. من به لیگ همیشه اعتقاد دارم و می‌گویم مربیان توانمند هستند و می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند. هر سال در هنگام برگزاری لیگ اردوی تیم ملی برگزار می شد اما من به مربیان شاغل در تیم‌ها اعتقاد دارم. آن‌ها قابلیت بالایی دارند و می‌توانند بدون برگزاری اردوی طولانی و خسته کننده که باعث دلزدگی بچه ها می‌شود، به آماده سازی آنها کمک کنند. فارغ از هر نتیجه لیگ به پیشرفت کشتی کمک می‌کند و امیدوارم شاهد کشتی زیبایی باشیم‌.

وی در خصوص غیبت امین طاهری برای رقابت با امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و اینکه آیا طاهری آسیب دیده بود، تصریح کرد: اطلاعی ندارم اما حتما کادرفنی یا خود طاهری تصمیم گرفتند که مسابقه ندهند. امیدوارم آسیب دیدگی نداشته باشد. حفظ سرمایه ها برای ما خوب است و می‌توانند در جهت پیشرفت زارع باشند. هر کسی آماده‌تر باشد، ملی‌پوش می‌شود. فکر می‌کنم طاهری آسیب دیدگی نداشته باشد و از نظر من بهتر بود طاهری کشتی بگیرد تا هم تماشاگران لذت می‌بردند هم اینکه او چیزی را از دست نمی‌داد. 

درستکار در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور کشتی گیران خارجی در لیگ تصریح کرد: اگر سطح آن‌ها بالا باشد که دیدیم همه عنوان‌دار بودند، می‌توانند به کشتی ما کمک کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد حاضر نشدن حسن یزدانی در مرحله نهایی لیگ کشتی افزود: یزدانی امسال دو رویداد بزرگ المپیک و جهان را پشت سر گذاشته و از طرفی یک آسیب‌دیدگی هم داشت که باید آن را درمان می‌کرد. به همین دلیل ترجیح این بود که در مرحله نهایی لیگ شرکت نکند.

مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد کشور صبح امروز جمعه در سالن ورزش ۱۲ هزار نفری آزادی تهران با حضور چهار تیم فولادین ذوب آمل، دانشگاه آزاد اسلامی، صنایع مازندران و داروسازی سهند ارس برگزار شد که پس از انجام دو مسابقه مرحله نیمه‌نهایی، دو تیم فولادین ذوب آمل و مازندران با پیروزی مقابل حریفان خود توانستند به فینال رقابت‌ها صعود کنند.

نظر شما