شناسهٔ خبر: 51298897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارسلان: با همه وجود در چرخه تیم ملی کشتی فرنگی شرکت می‌کنم

تهران - ایرنا - فرنگی‌کار تیم فولادین ذوب آمل با اشاره به اینکه با بدن و ذهن آماده خود را برای حضور در لیگ آماده کرده است گفت: با همه وجودم در مسابقاتی که لازم است شرکت خواهم کرد تا در چرخه تیم ملی قرار گیرم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرحله نهایی بیست و یکمین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) روز گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم فولادین ذوب آمل بعنوان قهرمانی دست یافت.

در دیدار فینال، فولادین ذوب آمل با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل سینا صنعت ایذه به پیروزی رسید و بعنوان قهرمانی دست یافت. در دیدار رده‌بندی نیز تیم اندیشه نگار پارس لرستان با نتیجه ۶ بر ۴ از سد تیم دانشگاه آزاد اسلامی گذشت و سوم شد.

در مبارزه فینال، کشتی‌گیران تیم سینا صنعت ایذه موفق شدند در ۴ وزن نخست ۵۵، ۶۰، ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم برابر حریفان به پیروزی برسند. در مبارزه پنجم یعنی در وزن ۷۲ کیلوگرم علی ارسلان با تجربه به مصاف محمدرضا مختاری یکی از فرنگی‌کاران جوان و آمده این روزهای کشتی کشورمان رفت. مختاری در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ جهان در نروژ عضو تیم ملی ایران بود و در یک قدمی کسب مدال نیز رفت و در نهایت به مقام پنجم بسنده کرد. او چندی پیش نیز در رقابت‌های نظامیان جهان در تهران نیز مدال طلا گرفت.

مبارزه ۲ فرنگی‌کار به خصوص برای ارسلان و تیم فولادین ذوب آمل از اهمیت زیادی برخوردار بود و ۲ کشتی‌گیر مبارزه بسیار زیبا و جذابی را به نمایش گذاشتند و از هر فرصتی برای حمله و کسب امتیاز استفاده می‌کردند که در نهایت این ارسلان بود که با حساب ۱۱ بر ۸ حریف خود را شکست داد و نخستین پیروزی تیم آمل را بدست آورد و بعد از آن این تیم با پنج پیروزی دیگر، عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرد.  

«علی ارسلان» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدا را شکر کشتی خوبی بود و البته یک مرتبه در مسابقات جام تختی مبارزه را به «محمدرضا مختاری» واگذار کرده بودم. البته آنجا شرایط مساعدی نداشتم و خوشبختانه در لیگ کشتی در یک مبارزه سخت که امتیازات زیادی رد و بدل شد او را شکست دادم.

وی اظهار داشت: در لیگ و به خصوص مبارزه فینال با بدن و ذهن آماده حضور پیدا کردم. مختاری هم به تازگی در ارتش‌های جهان طلا گرفته بود و یکی از ملی‌پوشان کشورمان در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ بود و کشتی‌گیر خوبی است.

دارنده مدال برنز پیکارهای قهرمانی آسیا ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم به یکدیگر در این وزن کمک کنیم و رقیبان خوبی برای هم باشیم که موجب پیشرفت یکدیگر بشویم.

ارسلان ادامه داد: طبیعت کشتی برد و باخت است و مهمترین چیزی که باقی می‌ماند رفاقت‌ها است و امیدوارم که پرچم کشورمان در میادین بین‌المللی همیشه بالا باشد چه به دست ارسلان و یا یک کشتی‌گیر دیگر.

وی در خصوص پیروزی سرنوشت سازش مقابل مختاری که نخستین پیروزی تیم فولادین ذوب آمل مقابل سینا صنعت ایذه بود، گفت: مبارزه مهمی از لحاظ تیمی بود و پیروزی من از لحاظ تیمی بسیار مهم بود و به همین دلیل با همه تمرکزم در مبارزه فینالم حضور پیدا کردم.

این فرنگی‌کار آملی در خصوص چرخه تیم ملی نیز گفت: با تمام وجود در همه مسابقات حضور خواهم یافت تا در چرخه تیم ملی حضور داشته باشم و در صورت انتخاب نماینده خوبی برای کشتی کشورم باشم.

نظر شما