شناسهٔ خبر: 51189081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

امیر دریادار سیاری:

ناوگروه ۷۵ اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد

ایسنا

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها بیانگر توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس اظهار داشت: ما در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد حضور در اقیانوس اطلس را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) داده بودیم که ایشان این پیشنهاد را تصویب کردند و فرمودند: این کار را حتماً انجام دهید و برای ما مهم است که در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام تاریخی نیروی دریایی ارتش در سفر به بندر سن‌پترزبورگ گفت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بومی سهند و ناوبندر مکران در سال جاری طی یک مأموریت ۱۴۰ روزه به بندر سن‌پترزبورگ سفر و در این مسیر از اقیانوس هند شمالی و هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و اطلس شمالی عبور و به خلیج فنلاند عزیمت کرد.

معاون هماهنگ ‌کننده ارتش تصریح کرد: این ناوگروه حدود ۵۰ هزار کیلومتر را بدون اینکه در بندری پهلو بگیرد، دریانوردی کرد. حضور ناوشکن در هر جای دنیا بیانگر توانمندی و اقتدار آن کشور است. حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها و رفتن به بندر سن‌پترزبورگ بیانگر این است که نیروی دریایی از علم، دانش و توانمندی ساخت برخوردار است و این در توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور نیز مؤثر است.

نظر شما