شناسهٔ خبر: 51176302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

دریادار سیاری: برای ما مهم است که در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم

دریادار سیاری گفت: ناوگروه ۷۵ نداجا با حدود ۵۰ هزار کیلومتر دریانوردی بدون پهلوگیری، اقتدار دریایی کشور را به دنیا نشان داد.

صاحب‌خبر -

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس گفت: ما در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد حضور در اقیانوس اطلس را به فرمانده معظم کل قوا داده بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیشنهاد را تصویب کردند و فرمودند این کار را حتماً انجام دهید و برای ما مهم است که در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام تاریخی نیروی دریایی در سفر به بندر سن‌پترزبورگ گفت: ناوگروه ۷۵ متشکل از ناوشکن کاملاً بومی سهند و ناوبندر مکران در سال جاری طی یک مأموریت ۱۴۰ روزه به بندر سن‌پترزبورگ سفر کردند و در این مسیر از اقیانوس هند شمالی و هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و اطلس شمالی عبور و به خلیج فنلاند عزیمت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: این ناوگروه حدود ۵۰ هزار کیلومتر را بدون اینکه در بندری پهلو بگیرد، دریانوردی کرد.

وی افزود: حضور ناوشکن در هر جای دنیا بیانگر توانمندی و اقتدار آن کشور است. حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها و رفتن به بندر سن‌پترزبورگ بیانگر این است که نیروی دریایی از علم، دانش، توانمندی ساخت برخوردار است و این در توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور نیز مؤثر است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما