شناسهٔ خبر: 51148882 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آماده باش دستگاه های امدادی در سمنان

خبرگزاری صداوسیما

با اعلام هشدار زرد هواشناسی و کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در سمنان ، دستگاه های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان ، کمال طاهریان سرپرست مدیریت بحران استان سمنان گفت: هشدار زردهواشناسی به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده تا آمادگی لازم را برای مقابله با بحران داشته باشندو در این موج سرما مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
وی با اشاره به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات استان سمنان گفت : به گردنه های برف گیر استان توجه ویژه شده تا مسافران در مسیر گرفتار کولاک نشوند و به سلامت عبور کنند.

طاهریان از مردم خواست در تعطیلات پایان هفته از مسافرت غیر ضروری و گردشگری بخصوص در نواحی کوهستانی  و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

<div id="video-display-embed-code_7324868"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3293504/7324868?width=400&height=300"></script></div>

با ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر پنجشنبه، بارش باران و برف، مه آلودگی و احتمال کولاک، کاهش دید افقی، وزش باد نسبتا شدید در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط استان کاهش می‌یابد.
امکان اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش باران و برف و کاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، مهمترین مخاطرات قابل پیش‌بینی ناشی از فعالیت این سامانه ناپایدار جوی در روز‌های آینده در استان سمنان است.
 زمان پایان فعالیت این سامانه ناپایدار جوی  اواخر جمعه دوازدهم آذر اعلام شده است.

پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، مصرف بهینه حامل‌های انرژی، مهمترین توصیه‌ها و هشدار‌های هواشناسی برای روز‌های آینده است.

نظر شما