شناسهٔ خبر: 51150556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان، از کولاک تا احتمال اختلال در تردد‌ها

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار نارنجی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه، کولاک، بارش برف و باران و احتمال اختلال در تردد در محور‌های مواصلاتی پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه در پی اعلام هشدار نارنجی این اداره کل، به ایرنا افزود: پیرو هشدار سطح زرد ۲ روز پیش، اکنون و بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، هشدار نارنجی و ناپایداری‌های جوی جدی‌تر در راه است.

ایرج مصطفوی افزود: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز پنجشنبه بارش باران و برف و کولاک، مه آلودگی، کاهش دید افقی، و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.

او درباره منطقه اثر این سامانه بارشی، تاکید کرد: بارش باران و برف، مه‌آلودگی و وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات و نواحی شمالی و کوهستانی و همچنین بارش باران در غالب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به تداوم سرمای هوا تا پایان هفته گفت: دمای هوا در بیشتر نقاط استان بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش باران و برف و کولاک و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی، احتمال یخبندان و سرمازدگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، مهمترین مخاطرات دو روز آینده از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام شد.

او زمان پایان اثرات این سامانه ناپایدار جوی را اوایل روز شنبه عنوان و تاکید کرد: مجهز بودن رانندگان و مسافران به تجهیزات زمستانی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، صرفه جویی در مصرف گاز و حامل‌های انرژی، مهمترین توصیه‌ها در این مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان هفت و ۱۸ درجه سانتیگراد افزود: رضوان روز شنبه دمای هفت درجه زیر صفر و شهمیرزاد دمای پنج درجه زیرصفر را در پیش دارند.

انتهای پیام / ن 

نظر شما