شناسهٔ خبر: 51148827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

پیام تسلیت مقامات در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی

مقامات لشگری و کشوری با صدور پیام هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات لشگری و کشوری با صدور پیام هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله سید رضی شیرازی درگذشت + سوابق

رئیس جمهور رحلت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت

رئیس جمهور رحلت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، فیلسوف، فقیه اندیشمند و استاد مبرز حوزه علمیه تهران را تسلیت گفت.

سید ابراهیم رئیسی در این پیام تسلیت خاطرنشان کرد: این روحانی مبارز و وارسته، سالیان متمادی از عمر پربار خود را وقف ترویج علوم و معارف اسلامی کرد و در این مسیر نورانی حتی تا پای جان پیش رفت و مورد سوء قصد نافرجام گروه تروریستی فرقان قرار گرفت.

پیام سید حسن خمینی در پی درگدشت آیت الله سید رضی شیرازی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله حاج سید رضی شیرازی، نوشت: انتساب به میرزای بزرگ شیرازی و سالها حضور در نجف اشرف و تدریس متمادی فقه و فلسفه در حوزه تهران و همچنین همدلی و همراهی با انقلاب اسلامی از نقاط بارز زندگی ایشان بود.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

درگذشت فقیه ارجمند و عالم پارسا حضرت آیت الله حاج سید رضی شیرازی طاب ثراه موجب تأثر و تأسف شد.

بی تردید آن فقید سعید برای تمام کسانی که با ایشان آشنایی داشتند از مظاهر نجابت و بزرگواری بود.

انتساب به میرزای بزرگ شیرازی و سالها حضور در نجف اشرف و تدریس متمادی فقه و فلسفه در حوزه تهران و همچنین همدلی و همراهی با انقلاب اسلامی از نقاط بارز زندگی ایشان بود.

اینجانب این مصیبت را به بیت مکرم و آقازادگان محترم و علاقمندان ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خدای متعال علو درجات ایشان را خاضعانه مسئلت دارم دارم.

سید حسن خمینی

تسلیت آیت‌الله موسوی بجنوردی در پی درگذشت آیت‌الله سید رضی شیرازی

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی در پیامی درگذشت حاج‌ سید رضی شیرازی را تسلیت گفت. متن پیام آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاسف‌برانگیز رحلت عالم باتقوای و مردم‌دار مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌ سید رضی شیرازی مایه تاثر و تالم اینجانب و جامعه مومنین و متدینین و علاقمندان به فقه آل‌محمد (ص) گردید.

اینجانب فقدان این عالم عامل را به ساحت مقدس حضرت صاحب (عج) و حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفته و از ساحت ربوبی رحمت و مغفرت و علو درجات برای روح شامخ آن بزرگوار خواستارم

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

تهران سیدمحمّد موسوی بجنوردی

۱۰/آذر/۱۴۰۰

وزیر فرهنگ درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: خبر رحلت عالم پارسا و فقیه دانشمند، مرحوم آیت الله سیدرضی شیرازی موجب حسرت و تاسف عمیق شد.

وزیر فرهنگ در این پیام افزود: آن سالک الی الله در عمر شریف و پر برکت خویش محضر اعاظم و بزرگان حوزه دین را درک کرد و ضمن کسب فیض از محضر علمای نامی، خود به مدارج والای دینی و فقهی دست یافت. پس از رحل اقامت در تهران، سال های متمادی به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه پرداخت و ضمن تالیف و تقریر چند اثر مکتوب، شاگردان بسیاری را در راستای حفاظت از حریم دیانت و شریعت تربیت نمود.

در بخش دیگر این پیام آمده است:‌ ایشان عالم وارسته ای بود که سال ها در مسجد شفا، در کنار انجام امور دینی، حضوری پررنگ در مسائل اجتماعی داشت. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این فقیه فقید به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، علاقه مندان، شاگردان و بویژه بیت مکرم آیت الله سیدرضی شیرازی(ره)، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم عامل علو درجات و همنشینی با اولیاءالله در اعلی علیین و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می نمایم.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، مجتهد، فقیه و فیلسوف و از نوادگان میرزای شیرازی و استاد مبرز حوزه علمیه تهران در ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در حال تکمیل...

برچسب‌ها:

نظر شما