شناسهٔ خبر: 51142888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله شیرازی دار فانی را وداع گفت / تشییع در تهران، خاکسپاری در نجف

تهران - آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، از علما و اساتید مبرز حوزۀ علمیۀ تهران، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، از علما و اساتید مبرز حوزۀ علمیۀ تهران، دقایقی پیش درگذشت.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی از مریدان امام خمینی(ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود.

آیت الله سید رضی شیرازی که از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود، در تیر ماه ۱۳۵۸ مورد سوءقصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت؛ امام خمینی(ره) نیز به این مناسبت پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی فردا جمعه ۱۲ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد شفا واقع در یوسف آباد تا مقابل مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد. بناست پیکر این عالم و استاد حوزه علمیه تهران در نجف اشرف به خاک سپرده شود.

این عالم ربانی متولد ۱۳۰۷ نجف اشرف و از مریدان امام خمینی(ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود، وی از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود که در تیرماه ۱۳۵۸ مورد سوء قصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت و امام خمینی (ره) به خاطر این سوء قصد پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند.

این عالم ربانی از سال ۱۳۳۸ شمسی تاکنون به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه در تهران پرداخت و حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است. او در این مدت علاوه بر اشتغالات علمی به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفت‌وگو با اقلیت‌های مذهبی اهتمام داشت.

نظر شما