شناسهٔ خبر: 51075134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تشریح دستاوردهای پانزدهمین اجلاس سران اکو

رئیس جمهور گفت: محور همه گفتگوها در پانزدهمین اجلاس سران اکو، مسئله استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت‎الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در بازگشت از پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در ترکمنستان در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: با رؤسای جمهور همه کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس اکو دیدار داشتم.

وی با بیان اینکه شرکت ما در این اجلاس به عنوان یکی از مؤسسان اکو دارای پیام‌های مختلفی بود، افزود: محور همه این گفتگوها، مسئله استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بود.

حجت‎الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: در این اجلاس به موفقیت‌هایی که اکو داشته اشاره شد ولی این موفقیت‌ها کافی نیست و باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

رئیس جمهور  گفت: افغانستان نگرانی مشترک سران شرکت کننده در اجلاس اکو بود و در این اجلاس، بر تشکیل حکومتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام را دربربگیرد، تأکید شد

وی با بیان اینکه با انعقاد قراردادی ارتباط ما با ترکمنستان درخصوص انتقال گاز حل شد، گفت: در گفتگو با رئیس‌جمهور ترکمنستان درخصوص ترانزیت گفتگو و مقرر شد، این موضوع تسهیل شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: از سفر به تاجیکستان تاکنون، ارتباط تجاری ایران با این کشور حدود سه برابر شده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سیاست همسایگی جواب داده است، گفت: ما باید همچنان بر سیاست همسایگی پافشاری کنیم، موضوع ارتباط ما با همسایگان بسیار مهم است، ظرفیت‌های بسیاری در کشورهای همسایه وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

<div id="video-display-embed-code_446537" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831383/446537?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما