شناسهٔ خبر: 50737149 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه از گزند هکر‌ها در امان بمانیم؟

رئیس پلیس فتا استان خوزستان راهکار‌هایی برای پیشگیری از نفوذ هکر‌ها و مجرمان سایبری به تلفن‌های همراه هوشمند ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن هشدار به مردم درخصوص راه‌های نفوذ مجرمان سایبری به گوشی‌های هوشمند گفت: هک کردن گوشی یک کار مخفیانه است و ممکن است که افراد متوجه آن نشوند.

او با تاکید بر رعایت نکاتی برای در امان ماندن تلفن‌های همراه از نفوذ هکر‌ها افزود: اگر در یک مکان عمومی هستید اینترنت را به صورت هات اسپات و بدون تنظیمات امنیتی در اختیار دیگران قرار ندهید، همچنین از اینترنت رایگان در اماکن عمومی استفاده نکنید و بلوتوث گوشی خودتان را همیشه در حالت خاموش نگه دارید.

سرهنگ کاراگاه حسینی بر خودداری از نصب برنامه‌های ناشناس روی گوشی و بررسی مستمر آن تاکید کرد و بیان داشت: اجتناب از باز کردن پیامها، لینک‌ها و فایل‌های مشکوک که ممکن است برنامه‌های مخرب باشند، در حفظ اطلاعات گوشی و نفوذ هکرا موثر است، ضمن اینکه باید برنامه‌های مورد نیاز فقط از سایت‌های معتبر داخلی دانلود شوند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان نصب آنتی ویروس روی تلفن همراه و بروزرسانی مستمر برنامه‌های امنیتی را از دیگر راهکار‌های موثر برای جلوگیری از نفوذ مجرمان سایبری به گوشی و حفظ اطلاعات شخصی برشمرد.

انتهای پیام/گ

نظر شما