شناسهٔ خبر: 50748088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چگونه از هک گوشی‌های هوشمند پیشگیری کنیم؟

خبرگزاری صداوسیما

رئیس پلیس فتا استان خوزستان راهکارهای ساده برای پیشگیری از نفوذ هکر‌ها و مجرمان سایبری به گوشی های هوشمند را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان؛ سرهنگ کارآگاه علی حسینی با هشدار به مردم درخصوص نفوذ مجرمان سایبری به گوشی‌های هوشمند گفت: هک کردن گوشی یک کار مخفیانه است و ممکن است که افراد متوجه آن نشوند.

وی بر رعایت نکاتی برای در امان ماندن تلفن‌های همراه از نفوذ هکر‌ها تاکید و بیان کرد: اگر در یک مکان عمومی هستید اینترنت را به صورت هات اسپات و بدون تنظیمات امنیتی در اختیار دیگران قرار ندهید، همچنین از اینترنت رایگان در اماکن عمومی استفاده نکنید و بلوتوث گوشی خودتان را همیشه در حالت خاموش نگه دارید.

سرهنگ کاراگاه حسینی با تاکید بر اجتناب از نصب برنامه‌های ناشناس روی گوشی و بررسی مستمر آن اظهار داشت: خودداری از باز کردن پیامها، لینک‌ها و فایل‌های مشکوک که ممکن است برنامه‌های مخرب باشند، در حفظ اطلاعات گوشی و نفوذ هکرا موثر است.

بیشتر بخوانید: نحوه هک نرم افزار از طریق پیامک ارسال شده

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بر دانلود برنامه‌های مورد نیاز فقط از سایت‌های معتبر داخلی تاکید و تصریح کرد: نصب آنتی ویروس روی تلفن همراه و بروزرسانی مستمر برنامه‌های امنیتی را از دیگر راهکار‌های موثر برای جلوگیری از نفوذ مجرمان سایبری به گوشی و حفظ اطلاعات شخصی به شمار می‌رود.

نظر شما