شناسهٔ خبر: 50658444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نحوه هک نرم افزار از طریق پیامک ارسال شده

هکر‌های اینترنتی با شگرد‌های مختلف، کد تایید هویت نرم افزار‌ها را از شهروندان گرفته و با مشخصات آن‌ها وارد نرم افزار شده و سوءاستفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: برای نصب اکثر نرم افزار‌های شبکه‌های اجتماعی و بانکی یک کد تایید هویت از طرف سامانه خود نرم افزار برای اشخاص ارسال می‌شود که این کد برای احراز هویت جهت نصب نرم افزار می‌باشد و اگر کد در اختیار شخص دیگری قرار گیرد آن شخص می‌تواند نرم افزار را روی گوشی یا سیستم خود نصب کند و عملاً میتواند نرم‌افزار با مشخصات شما دسترسی پیدا کند.


سرهنگ حسینی افزود: هکر‌ها با روش‌های مختلف با شهروندان تماس گرفته یا از طریق پیامک با عناوین مختلف کد تایید ارسال شده توسط نرم افزار‌ها را درخواست می‌کنند، که در صورت ارسال پیامک، هکر دسترسی به نرم‌افزار شهروندان را پیدا می‌کند.


وی ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند به هر شخصی با عناوین رسمی در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و هیچگونه اطلاعات خصوصی نظیر کد تایید، رمز عبور و ... را نیز در اختیار این افراد قرار ندهند.

بیشتر بخوانید:مراقب کلاهبرداری به عنوان سهمیه‌سوخت جبرانی باشید

سرهنگ حسینی گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

نظر شما