شناسهٔ خبر: 68083495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری اگزوزساز به جرم قتل و بازداشت جاعل اسکناس در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - دستگیری یک اگزوزساز به جرم قتل، بازداشت جاعل اسکناس و انهدام باند سرقت از خانه های غرب شهر، از مهمترین اخبار امروز/چهارشنبه/ پلیس پایتخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل مرد جوان در محله خزانه خبر داد و ظهر یکشنبه هفتم مردادماه، کارکنان انتظامات بیمارستان بهارلوی تهران از طریق تماس تلفنی، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش کردند.

سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که براثر جسم نوک‌تیز به گردنش قربانی جنایت شده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول دقایقی قبل به‌همراه ۲ برادر خود با یک مرد جوان اگزوزساز در محله خزانه درگیر شده است.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی آغاز و متهم دستگیر شد، مرد جنایتکار خیلی زود هدف تحقیق قرار گرفت و به ارتکاب جنایت در محله خزانه تهران اعتراف کرد.

سردار ولیپور گودرزی افزود: متهم در اعترافات خود مدعی شد اگزوزساز خودرو در خزانه هستم و متوفی یکی از برادرهایش به من فحاشی کرده بود و همین ماجرا جرقه اختلافات را روشن کرد که روز حادثه به‌خاطر اختلافات قبلی با مقتول و برادرهایش درگیر شدم و با یک میله تیز دستانم را به خون آلوده کردم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

پایان زندگی مرد جوان پس از شلیک خونین به همسرش

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین گفت: مرد جوانی که با سلاح کلت کمری همسرش را هدف شلیک گلوله قرار داده بود، به زندگی خود پایان داد.

سردار ولیپور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: ساعت 12 ظهر روز دوشنبه اول مردادماه، مرگ مشکوک مرد جوانی در خیابان فدائیان اسلام تهران از سوی رهگذران به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که با شلیک گلوله از ناحیه سر خودکشی کرده بود، همچنین پیکر نیمه‌جان همسر متوفی که از ناحیه قفسه سینه تیر خورده بود کنار جسد قرار داشت.

وی تاکید کرد: امدادگران اورژانس که همزمان با تیم جنایی در صحنه حاضر شده بودند، زن جوان را برای اقدامات درمانی به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل کردند.

سردار ولیپور گودرزی افزود: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مرد جوان که با همسرش اختلاف داشته روز حادثه با اجرای نقشه قبلی به زن جوان شلیک کرده و سپس با همان سلاح کلت کمری به زندگی خود پایان داده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: پس از پایان بررسی صحنه جرم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند و جسد مرد جوان برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد؛ همچنین حال عمومی همسر او در بیمارستان نامساعد است.

دستگیری جاعل اسکناس

همچنین رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری جاعل حرفه ای اسکناس در مرکز تهران خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور در این خصوص گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۱۰ شهدا با رصدهای اطلاعاتی فردی را به جعل اسکناس و اسناد می پرداخت، شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی ها مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف دستگیر شده است، افزود: در ادامه برررسی های پلیسی مشخص شد که متهم با استفاده از سایت های آگهی اینترنتی به فروش اسکناس های جعلی می پردازد.

دستگیری اگزوزساز به جرم قتل و بازداشت جاعل اسکناس در تهران

وی عنوان کرد: هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و مراقبت های ویژه پلیسی آغاز و متهم در حالی که قصد داشت اسکناس های جعلی را به یکی از مشتریان خود بفروشد، دستگیر شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران تاکید کرد: در ادامه تحقیقات، از متهم مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال اسکناس جعلی در قالب تراول یک میلیون ریالی و پانصد هزار ریالی و مدارک جعلی دیگر کشف شد.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به این که مجرم در بعضی موارد در قبال خریداری اجناس، اسکناس های تقلبی پرداخت می کرد، عنوان کرد: متهم پس از اعتراف به جرم خود برای ادامه تحقیقات صادره از سوی مرجع قضایی تحویل پلیس آگاهی پایتخت شد.

انهدام باند سارقان خانه های غرب پایتخت

از سوی دیگر سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند پنج نفره سارقان منزل در غرب تهران خبر داد.

سرهنگ محمد افشار در این خصوص اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل و دریافت شکایت مالباخته به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در گام نخست طی تحقیق از مال باخته دریافتند؛ سارقان با تخریب درب ورودی وارد پارکینگ ساختمان شده و از انبار واحد مربوط به مال باخته که تعدادی لاستیک خودرو و تجهیزات خودرو در داخل آن قرار داده بود، سرقت و متواری شده اند.

سرهنگ افشار تصریح کرد: با تحقیقات محلی و بازبینی دوربین های محدوده جغرافیای جرم مشخص شد که سرقت توسط اعضای باند پنج نفره اتفاق افتاده است و ماموران موفق شدند مشخصات خودروهایی که سارقان با آن در محل سرقت حاضر شده بودند، شناسایی و یا تطبیق پرونده های مشابه در نهایت موفق شدند مشخصات و همچنین هویت متهمان را شناسایی کنند.

دستگیری اگزوزساز به جرم قتل و بازداشت جاعل اسکناس در تهران

وی افزود: ماموران کلانتری در گام بعدی با توجه به حساسیت موضوع اقدامات میدانی و پلیسی گسترده خود را آغاز کردند و در ادامه موفق شدند مخفیگاه متهمان را نیز شناسایی و اعضای این باند پنج نفره را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران در ادامه با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان یک عدد دستگاه برش سرامیک، سه عدد جعبه ابزار، چهار دوربین مداربسته، چهار حلقه رینگ و لاستیک و مجموعه کاملی از آلات و ادوات سرقت کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان در پی جویی های انتظامی به سرقت از خانه مال باخته اعتراف و اظهار داشتند به دفعات مختلف با همدستی یکدیگر از خانه های مختلف مرتکب سرقت شده اند.

سرهنگ افشار گفت: متهمان برای اخذ دستور قضائی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

بار کج به مقصد نرسید

همچنین سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۳۰۰ کیلو کود گیاهی قاچاق به ارزش ۴میلیارد ریال در پایانه غرب تهران خبر داد.

سرهنگ سیدمحمدرضا موسوی در این خصوص گفت : در راستای اجرای طرح سرکشی از انبارهای مستقر در پایانه توسط تیم عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب، ماموران به یک انبار که رفت آمد غیر معمولی داشت مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته از انبار تعداد ۲۵ کارتن شامل ۳۰۰ عدد کود گیاهی یک کیلویی به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد و با بررسی های بیشتر ماموران تشخیص دادند که تمامی کودها فاقد هرگونه مدارک یا مشخصه مجاز است و قاچاقی وارد شده اند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با هماهنگی های قضایی ماموران موفق به دستگیری مالک این اموال شدند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پلیس مبارزه با واردات کالای قاچاق است، عنوان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس جرایم اقتصادی تهران شد.
 

نظر شما