شناسهٔ خبر: 50724766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خرید توافقی چای ترش کشاورزان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت چای ترش در استان خرید توافقی محصول چای ترش کشاورزان و روستائیان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داد رحمن بامری امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت چای ترش در استان خرید توافقی محصول چای ترش کشاورزان و روستائیان انجام می‌شود

مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان افزود: شبکه تعاونی های روستایی استان  سیستان و بلوچستان در  راستای حمایت از تولید کنندگان  و کشاورزان  اقدام به خرید توافقی محصول چای ترش کشاورزان و روستائیان به مرکزیت شرکت تعاونی روستایی شهرستان دلگان می نماید.

 وی تصریح کرد: برای خرید توافقی چای ترش کشاورزان سیستان و بلوچستان هیچگونه مشکلی نداریم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سازمان سیستان و بلوچستان نیز گفت: برداشت چای ترش از سطح ٨۵٠ هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شده و تا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت.

اردشیر شهرکی شهرستان های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، منطقه سیستان، چابهار ومهرستان را عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان برشمرد واظهار داشت: کشت چای ترش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد چای ترش استان در شهرستان دلگان تولید می شود، پیش بینی کرد: در مجموع ٧٠٠ تن چای ترش در این استان برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان رتبه نخست تولید چای ترش کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/3139

 

نظر شما